www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Kicki - 30 januari 2010 19:30

Äntligen i Baiken igen! Igår kväll körde mamma och jag en liten slädtur här i byn i fullmånens sken. Föret var lite småsegt men det var riktigt fint ute, tror jag i alla fall...det var kring -25 och våra glasögon immade igen så vi kunde inte riktigt se....*s*


Nu idag åkte hundarna o jag ut efter lunch i -23 och lätt snöfall. Var så himla fint ute! Lite disigt och ljust och alldeles fluffigt och mjukt i all snön. Kamerans batteri tog slut redan när vi körde nere på sjön, men vi fick med det finaste i alla fall. Giela ville vara hemma idag så det var Silva, Kaela, Mintu och Rossi. Alla fyra jobbade stenhårt och var så duktiga! Vi körde både på nya skoterspår och totalt ospårat ute på sjön, och på vissa ställen hade det drevat så hundarna fick simma framåt. Mina hjältar! Nu är de trötta och nöjda och efter en middag med regnbåge och broccolimos (mums) ska jag nu gå över till mormor en stund. Först kommer lite bilder:


Giela, Rossi, Mintu, Silva, Gakkon och Kaela vill gärna få lite uppstekt palt av mamma.


Äventyr!


Solen var som en rosa prick bakom diset.


Into the great white open...*hihi* På andra sidan ser man normalt land några kilometer bort men inte idag!


Rötholmen framför oss. Hundarna gick spikrakt över isen fastän där inte fanns något spår att följa. Duktiga ledartjejerna!





Dagens lilla hjältegäng och släden.


Imorgon ska kamerabatteriet vara nyladdat! Verkar som att det ska vara lite varmare och i så fall åker vi upp på Blaikfjället, mamma (och ev. pappa) på skotern o jag bakom hundarna. Blir helt underbart - bara vädrets makter är med oss!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards