www.nukutvi.se

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Kicki - 28 januari 2010 10:25

Gårdagskvällen bestod av två saker. Och eftersom jag förstod det redan tidigare, så stannade jag till i stan och åt en sushimiddag innan jag åkte hem. Väl hemma var det dags att skotta. Skotta. Skotta. Det hade kommit rätt mycket snö ändå och vår uppfart är "lönnlång"! Den är betydligt större än man tror och det märker man varje gång det är skottning på gång! Efter några timmar där ute kom Veronica och Anders och hämtade mig och hundarna och så körde vi en runda i nästan helt ospårad snö till största del med 8 hundar (jag hade med Silva, Kaela, MIntu och Rossi). Hundarna skötte sig fint och det blev ett rejält fyspass för deras del. Så himla mysigt att köra i mörker när hundarna pulsar fram i snön, det yr omkring och snön som faller blåser nästan horisontellt förbi i pannlampans sken - skulle vilja fånga det på bild!


Här kommer en annan bild på spannet i blåsväder, taget för några år sen.

Min kamera (paketet från Webhallen) ligger fast i Ånge (sen imorse) och jag misstänker att den kanske blir kvar där ett tag. Brukar vara så...=( Min bils batteri har dött så vi får se hur det går med mina planer att resa till Blaiken redan ikväll. Blir himla kul att komma hem en sväng i alla fall! 

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards