www.nukutvi.se

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Kicki - 19 januari 2010 01:13

Ja man kan helt klart vänja sig vid dessa lediga måndagar! Idag började vi med en timmes skidtur med Gakkon. Vi höll oss i rörelse hela tiden men hon höll ihop jättefint - det märks att hon har blivit rätt stark i kroppen nu! Hon tog inte ett enda steg i passgång och verkade inte alls trött. Jättekul!


Sen fick de andra 5 en slädtur upp på Öngårdsberget och därikring. Vi körde på hundra olika spår och hälften av dem ledde ingenstans men vi hittade till slut ungefär det spår jag tänkt och vi såg kring 40-50 renar så hundarna var pigga och glada! Minst sagt! De skrek som tokar o jag är GLAD att vi mötte dem på ställen där det fanns rejält med bromsfäste. Var ute i ungefär 2 timmar och sen var jyckarna nöjda, blev ju rätt långt för dem redan igår.


Imorgon fyller jag ju tydligen år, och nu ikväll blev jag firad hos sambons härliga familj med middag, tårta och presenter! Fick en massa bra saker och bland annat ett "aktiveringsspel" till hundarna! Där är både saker att lyfta, samt brickor som ska skjutas i sidled. Alla fick testa och det höll riktigt bra med tanke på alla klor, tänder, mm som användes. Jätteskoj!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards