www.nukutvi.se

Alla inlägg under november 2008

Av Kicki - 30 november 2008 00:16

Igår körde vi släde med hela 9-spannet. Blev bara en mil ungefär men tog 2,5 timmar för det var ospårat nästan hel vägen och gick väldigt tungt och sakta men hundarna var mycket duktiga och skötte sig bra! Har snöat rejält i hela norra Sverige idag vad jag förstått. Var sånt där jobbigt väder imorse där vindrutan och vindrutetorkarna fryser igen så snabbt de får chansen och jag hatar det! Lagom kul att köra runt med kunder utan att se nånting och att måste stanna och hacka is med jämna mellanrum. Sen blev det nollgradigt och började snöa ännu mer. Efter jobbet åkte jag till miniracingbanan och surrade lite med sambon och killarna där, gillar gänget där skarpt! Sen åkte Gakkon och jag till svärföräldrarna på middag. Svärmor hade köpt 1,5 kg kalvkött för att tillaga igår men märkte sen att hon fått kalvlever, så nu har mina hundar fått lite godis, mums kommer de nog säga!


Skottade gården sen och jag blev förvånad över hur lätt och smidigt det gick. Har lyssnat på Frida Hyvönens "Silence is wild" hela dagen och kan inte släppa hur galet bra den är! Var väldigt länge sen jag blev så betagen av ett album. Älskar det! Hon bor dessutom i - just det - Västerbotten! Bästa länet? Vad gör jag egentligen här uppe? Och vid kusten?


Hehe...har just varit iväg och skottat loss min älskade sambo. Han kör ju en fyrhjulsdriven BMW (äldre modell) och brukar roa sig med att köra genom snöhögar och sånt, bara för att han kan liksom. Idag tänkte han gena genom en snöhög som kanske var lite mer än en halvmeter hög men den var inte mjuk och fluffig alls utan rätt stenhård så han landade uppe på den och sen gick det ju inte att komma loss eftersom hela bilens underrede vilade på sammanpressad snö och hjulen hängde i luften. Som tur var har han en kompis med en Volkswagen Taro som kunde komma och dra loss honom efter en massa skottande...*s* Detta kommer han få höra länge från många håll!


Nu ska jag ha lite mer Frida och sen kallar sängen.

Av Kicki - 28 november 2008 00:15

Äntligen! Ungefär 30 cm snö och det känns som att vintern anlänt på riktigt. Silva har påbörjar inkörningen för några veckor sen och hon sköter sig väldigt bra. Eftersom jag har så få hundar fick hon gå i led redan från starten, ihop med Gakkon, och det klarade hon väldigt bra. Kommandona sitter inte riktigt ännu men hon går på framåt och verkar vara ett riktigt ledarhundsämne. Idag fick släden stå i garaget och istället blev det en skidtur i nysnön så att även matte fick röra sig lite. Hundarna pulsade och såg ut att njuta allihop, speciellt Silva som sprang som en skottspole hela tiden. Alla utom Giela gick lösa och härjade på, men hon fick ju pulsa rejält hon med. Nyaste hundkojan har nu äntligen fått lite värme, främst till frusna fjanten Gakkon som hellre ligger inne i TV-soffan. Imorgon blir det en tur med 9-spannet igen ihop med Veronica och henner hundar - härligt!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards