www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Kicki - 22 januari 2010 23:24

Hade matteprov på skolan imorse men det gick nog bra. Jag gillar min klass, har några riktigt sköna typer där! =) Sen åkte Lars o jag o Gakkon till Gammelstad för Gakkons vattengympa. Hon blir jätteglad och ivrig när man börjar packa hennes grejor i en påse och ska åka till rehaben...*s* Väl framme är det kul men bara om man får GOTT godis! *s* Sen åkte vi in på Biltema för att köpa en packning till duschmunstycket men kom ut med en massa annat. Jag hittade en lagom liten hink med "hällpip" som jag tänker börja bära hundmat i. Just nu bär jag 3-5 skålar knökfulla med vatten+mat innifrån och ut till hundgården minst en gång om dagen o det är rätt bökigt samt lätt att spilla! Nu får maten åka hink o skyfflas ut i skålarna där ute istället.


Igår shoppade jag förresten liten kläder för ett presentkort jag fått i födelsedagspresent på "SeeMe" här i Boden - de har så mycket fint! Överraskade mig själv genom att köpa ett par svarta leggings och så blev det en rejält rosa huvtröja med dragkedja, samt en enormt enormt ENORMT snygg scarf! Den är fyrkantig och mönstret är dödskallar i svart/vitt och röda hjärtan. Love it! Inte ofta jag blir så kär i kläder bara sådär! Tusen tusen tack Anna o Janne!


Nu på kvällen har hundarna o jag varit ute på ett litet äventyr. 1-1,5 mil ungefär och det kändes lagom så här på kvällskvisten. Hundarna var pigga men andra gången vi korsade isen fick Silva och Kaela totalt hjärnsläpp och var enormt envisa! Ibland händer det att de är två små puckon! *s* För en gångs skull var INGEN av dem så värst smart. Silva försökte vara smart  och svänga höger ut i snön men Kaela var envisare idag och slet tillbaka dem långt åt vänster. Gång...på gång...på gång... annars funkade allting klockrent.


I övrigt har Kaela börjat lyssna rätt bra på mina kommandon nu - kul! Med dagens tur borde vi har kört kring 9 mil nu i veckan och med morgondagens tur kommer vi att passera 10 med råge - skoj! I sammanhanget är det ju ingenting - men för mitt lilla spann är det nästan en milstolpe! Känns jättebra att ha ett spann som funkar så bra på alla sätt (hjärnsläppen borträknade) samt att ha tid att träna och köra så pass mycket som jag har nu. Vi har ju alltid kört regelbundet men tidigare var det oftast 3-4 dagar i veckan o kring 2 mil per tur eller mindre, nu hinner jag både köra oftare samt har fler dagar när man kan köra utan tider att passa. *like*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards