www.nukutvi.se

Alla inlägg under maj 2009

Av Kicki - 31 maj 2009 22:25

Grattis alla mammor på Mor dag, och mest av allt Grattis till min egen underbara mamma! Passar på att kasta in lite gula blommor till er alla, det är smörboll och törel från min lilla rabatt. Töreln fick jag för nåt år sen av min älskade mormor och nu till i år har den verkligen spridit sig och blommat ut! Fint! Jag älskar gular blommor!


Ska bara hinna rensa lite mer ogräs där så blir det ännu bättre!


Igår satte jag ut hundarna "pool" i hundgården. Det är nog mest bara Giela som bruakr uppskatta att kunna svalka tassarna men de andra har ju i alla fall chansen...tills nu! Silva har förstört min pooltradition och tvingat mig att plocka bort den, längst upp var det tidigare ett handtag men den lilla räven har tuggat sönder det! Lagom farligt så den åkte ut snabbt... Fattar inte att det ska vara så kul att tugga på trä, plats, tyg...ja allt...men inne rör hon ingenting nu, inte ens om hon är själv några timmar. Hundgården däremot är en war zone!!!


Huuu...för varmt ute! För varmt inne! Hade kring 27 grader i sovrummet inatt...morgonsolen ligger ju på där och fönstret går inte att öppna...blää...blää..blää...Mintu blir oroligare också när det är så varmt och sover inte lika gott om nätterna heller.


På eftermiddagen åkte vi upp till Överstbyn och hälsade på Lars syster Lisa tillsammans med hans föräldrar och andra syster, Linda. Vi fick såååå gott fika! Kom på att jag skulle ta bild först när fatet blivit länsat, och så var där en supergod chokladtårta också...mums!!!


Där bor 3 hundar, gamla schäfern Sabina, laikan Anja...


...som är så här söt...


...och lilla jack russeln Donna som är 10 år - men det kan man inte tro!


Lars fastnade snabbt framför ett TV-spel efter fikat. Och NEJ detta är inte reklam för Haribo utan han ser ut sådär när man tar kort! Vi har haft en riktigt härlig helg, hunnit göra nyttiga saker, träffa en massa släkt och kompisar, äta god mat, och allt tillsammans! Känner mig så lyckligt lottad som har min älskade Lars, även om han inte går att fånga på bild!

Av Kicki - 30 maj 2009 01:02

Idag åkte Lars o jag med två kompisar o ena kompisens lille son till Älvsbyn för att titta på en miniracingtävling. De körde 1:8 och hade kring 40+ startande som jag förstod? Bra jobbat! De hade gjort en hel del på banan sen förra året, bland annat byggt en helt ny kiosk, toalett, veranda mm! Snyggt! Fotade en massa rc-bilar och det är ju alltid kul att fota saker med fart men ibland skulle man ha haft en snäppet (eller flera snäpp) vassare kamera. Jaja. Det får väl bli i framtiden nån gång. Glömde ju förresten skriva igår att jag fått ett telefonsamtal från KY-utbildningen jag sökt till och det lät som att jag låg bra till för att komma med! YIHOOOO! Så när den är klar, om 2,5 år, så blir det en ny kamera!!! *S*


Banan i Älvsbyn!


Finns 3 bilar!


Drop...




Vad sägs om den bakfjädringen?


Sen hade vi en liten grillfest här hemma och Johanna iförd Lars nya rosa grillutstyrsel (som han fick i födelsedagspresent av några snälla kompisar) var en av de som stod kring grillen. En mysig kväll men sen kallade jobbet på mig för en krogrunda...var väldigt lite att göra så jag åkte hem istället eftersom jag var en av extrabilarna. Trist! Hade hoppats på mer action!


Av Kicki - 29 maj 2009 21:35

Oj...nu får man skämmas över hur dåligt bloggandet gått på sistone men jag får skylla på att det varit fullt upp med jobb, hundar, ved, grillning osv... på nåt sätt försvinner dagarna snabbt just nu - fastän de är så långa! Idag har jag varit ute i "skogen" med hundarna en sväng så att alla utom Giela har kunnat busa lösa och leka. De sköter sig fantastiskt bra nu för tiden allihop och alla håller sig nära trots vilda lekar. Fotade som en äkta japan så här kommer det en massa kort!


4 nyglada vildpannor!


Mintu har vuxit mycket och blivit väldigt smäcker och smidig!


Silva och Rossi


Silva


Gakkon långnos - A.K.A "Älgen"


Gakkon jagar Silva


Mintu!


Hela gänget mer eller mindre samlat!


Silva igen


Gakkon myser i det höga gräset, ja hon ligger alltså ner




Over and out! Nu är både hundarna o jag nöjda!



Av Kicki - 20 maj 2009 09:59

Idag fyller min älskade Lars år! 25 ännu en gång...det har han fyllt sen vi träffades...*s* Jag lyckades överraska honom med en Xray-väska till sommarens miniracig och han blev riktigt glad! *kul* Jobbade 07.20-14.45 ungefär och det var en sån där konstig dag när jag pratade med en enda kollega, såg 2-3 stycken till samt tuuuuusen HK-bussar, men var var alla andra? De var som bortblåsta!!! *skumt* Firade hos hans föräldrar sen på kvällen och på lördag blir det grillfestfirning med lite kompisar.


Passar på att skicka in lite bilder från viltspårningen igår.

En stor fin padda hittade jag innan jag gick spåren.


Kaxig uppsyn?


Klöven itself!


När jag lagt ut bägge klövarna mötte jag en av grannarna som berättade mer om björnspåren så jag hittade dem på ett annat ställe, och betydligt tydligare, och betydligt närmare oss! Spännande!


Giela älskade att få viltspåra igen och drog som besatt i linan! Tänk om hon kunde dra så framför släden också? Då hade hon varit en superhund! Ska jag alltså gå runt med en klöv innan jag selar ut nu till vintern? *S*


Lycka!


Giela hade stora problem med att få med sig klöven hem! Helst ville hon stanna och tugga men det tyckte matte att hon kunde göra när vi kommit hem istället. Den var inte helt lätt att bära för lilla Giela!


Ville gärna springa längs diket


 

Men då gick det så här... matte fick fiska fram klöven igen.


Rossi tyckte det var kul (hennes första viltspår) var inte riktigt lika begeistrad som Giela. Kul, men inte livets mening helt enkelt!


När vi kom hem fick Mintu tugga lite.


Sen på kvällen kom Johanna och Kristoffer förbi och hade med sig blåbär o grädde - mums! Kul att surra lite och en annan bra sak med att de kom var att vi panikstädade större delen av huset på ett sjukt effektivt sätt just innan. Grattis igen älskling!

Av Kicki - 19 maj 2009 11:40

Oj, vi vaknade nästan nyss! Men då har jag hunnit iväg och arbeta 2 timmar på morgonen också men somnade sen om igen. Imorse när klockan ringde 05.55 ville jag bara gråta! Tala om att börja dagen med ett riktigt antiklimax! Jag drömde att jag var ute och åkte skidor från Blaiken till Storuman ihop med två bröder från miniracingen, mest för att reka spåret inför tillbaka färden (?!?!). När vi kom fram till Storuman var det nästan mörkt och de berättade att de inte skulle skotra tillbaka utan stanna i Storuman, så jag fick låna en pannlampa av min syster (det var som ett band med en glödlampa på och svår som F-N att tända), min kollega PeO hade en restaurang eller nånting och bjöd oss alla på svampsoppa, en kompis mamma sprang runt och beklagade sig över att hennes familj var så ovarsam med handdukarna att de blev jätteslitna, och sen var jag redo för hemfärden genom den mörka vintern. Skulle bara spänna för hundarna och sen....SÅ VAKNADE JAG MITT I SOMMAREN! Åh det kändes tungt. Rejält tråkigt...


Idag blir det lite viltspår med några hundar, luktdiskrimering för Gakkon, tror att Silva ska få cykla med in till stan (hunden har skills) o så fortsätter operation storstädning. Imorgon fyller ju min mest älskade underbare Lars 25 år (ännu en gång)! Hans present är på väg och jag hoppas den hinner fram i tid. Det roliga med hans födelsedagar är att det ALLTID blir omvänt läge. Man kan ju tycka att det är HAN som borde böna o be MIG om ledtrådar mm...men istället har han lyckats lura i mig att han eventuellt VET vad han ska få så jag går runt o tjatar på honom istället...*S* Hur lyckas han alltid få det så? Nä lite O'Boy på det här o sen börjar dagen!

Av Kicki - 18 maj 2009 15:35

Igår kväll grillade vi fisk och det blev riktigt gott. Sen fick hundarna en liten skogspromenad och efter det såg vi, eller nja, somnade till, filmen "The Broken". Jag sov rätt mycket, inte för att filmen var dålig utan för att jag var trött! Men när jag vaknde var det så sjukt otäckt att jag inte vågade annat än att somna om! Det jag såg var ooooootäckt! Huu..vågar nog inte se den igen.


Imorse när jag och min älsking promerade runt slingan så hittade vi björnspåren som vår granne pratat om! Flera stycken men rätt små, så det var nog en liten björn. Det han gått max 1,5 km från vårt hus.


Björnspår???


Vi hittade även stora klumpar med grod- eller paddägg (vet ej vilket) som låg i för grunda pölar och stack upp ovan ytan! Jag härmade min hjälte "Thunder" och räddade så många jag kunde. Om ni är nyfikna på honom så kan ni följa länken nedan för att få höra två av alla intervjuer han gjort: *s*


Thunder räddar geoparderna 

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1607720&BroadcastDate=&IsBlock=0


Thunder berättar om dropkicks

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1644214&BroadcastDate=&IsBlock=0


Sen fick Gakkon och Mintu följa med på en liten city walk. Gakkon är bra som valpföredöme såna gånger för hon är stor och lugn och trygg. Mintu tyckte det var riktigt kul och han skötte sig föredömligt han med.




Ibland lyckas Gakkon vara riktigt snygg!


 

Mintus baktass. Lägg märke till färgerna på den stora trampdynan! Andra tassen är exakt likadan men spegelvänd bara.


Benen börjar bli låååånga...


Gräset börjar bli grönt!






Mintus galna lilla öga...!!! 


Efter det åkte Giela, Rossi och Silva med ut till BK för lite agilityträning. Det var lite andra folk där också så Silva fick träna kopplad. Hon är ju inte så van vid att vara kring andra hundar, eller jo det är hon väldigt van vid, men jag är absolut inte säker på att hon inte springer fram till andra. Rossi fick en liten mjukstart i agility och skötte sig rätt bra. Giela fick lite lydnadsträning o verkade nöjd med det. Silva fick nöja sig med lite kontaktträning - perfekt för henne! Giela den lilla lusen kröp ur sitt halsband på nåt vis och sprang glatt iväg till en söt vit JRT-kille medan jag tränade med Rossi. Hon såg väldigt nöjd ut. Tyvärr glömde jag kameran hemma, så inget blev förevigt - men å andra sidan var det inte mycket att föreviga heller! *s*


Nu slappar jyckarna i hundgården o jag ska städa o stöka lite till. Blev ofrivilligt helt ledig idag...på gott och ont. Risken är då mycket stor att det blir likadant imorgon. =(




Av Kicki - 17 maj 2009 15:19

Sådär, min egen version av årets krattning av gräsmattan är härmed klar. Eftersom jag vill att min gräsmatta ska få näring så lämnar jag lite löv här och var. Det blir nog bäst så tror jag. Det tar i alla fall inte lika sjukt lång tid och sliter inte lika mycket på mina små händer! Nu ser den i stort sett presentabel ut om man har ett mindre synfel eller tittar från långt avstånd. Det får duga.


Imorse gick jag ut i garaget i nåt ärende och fick syn på släden. Den underbara fantastiska lilla släden. Blev tvungen attt provstå och det kändes bra. Vyn framför var dock inte något vackert vinterlandskap utan bruna väggar, halmbalar och allmänt rat. Nåja. Känslan fanns där i alla fall. Följde motoGPn via motoGP.com och det verkar som att Rossi har kört ur! CRAP! Väntar nu på att Veronica och Nooki kanske ska komma på lite valpträff o så ska de stora trollen få göra nåt kul också. Har ett hörn disk kvar, en tvätt att hänga och så ska dammsugaren få sig lite aktivitet den med. Sen är allt redo för en ny arbetsvecka!

Av Kicki - 17 maj 2009 11:59

Idag gör jag något väldigt oväntat i min blogg, som säkert INGEN annan gör! Följer strömmen och kastar in Norges vinnande bidrag, med fler lyssningar så gillar jag den allt mer och tack och lov så tog han ju på sig en RIKTIG VÄST till finalen! Vi träffades 7 tjejer hemma hos Anna i Heden igår med poängpapper och drinktävling! Vi poängsatte bidragen från 1-10 gällande låt, show (inkl dans), frisyr och kläder. Dessa fyra kategorier gav sen ett samlat slutresultat och många av oss höll på just Norge. Själv gillade jag Island allra bäst. Tyckte Malena gjorde ett bra jobb och hon var så vacker med håret uppsläppt o sin vita klänning! Mer poäng än så förtjänade hon absolut!!!


Vi gjorde även varsin drink (till alla) och hade en liten tävling även där. Jag blandade lite skumt o känner att denna drink ska få fler chanser för den var riktigt god men jag tror den kan bli suverän om jag lär mig göra den rätt! Mums! Karins körsbärssmakande drink vann och den var riktigt god! Efter en riktigt trevlig kväll åkte vi hem o jag hann pussa lite på hundarna innan det var dags att sova. Nu idag är det disk, tvätt och städning som gäller i första hand, samt att vi tänkte göra en liten puppyträff senare i eftermiddag. Blir kul!!!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards