www.nukutvi.se

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Kicki - 27 januari 2010 15:35

Snart klar i skolan för idag och sen blir det slädäventyr med Veronica och några av hennes hundar! Hoppas "snöstormen" håller i sig för det är så kul att vara ute och köra då -lite äventyr! Tyvärr har jag lyckats tömma batteriet i min bil så jag kör lånebil, men i övrigt är allt väl. Äventyr vid Ljusträsket tonight! =) =)

Av Kicki - 27 januari 2010 13:00

Den utlovade snöstormen blev lite snö och blåst, drevar lite här o där men inte var det så illa som det utlovats. Tog en skidtur med Gakkon imorse och det blev rätt tungt men hon jobbade på jättebra och hittade de helt igensnöade spåren jättebra. Min duktiga ledarhund!


På väg ut på Vittjärvsträsket - berget på andra sidan syns knappt och alla spår är ju igensnöade.


Gakkon följde rätt spår hela vägen utan tvekan - praktiskt!


Mintu hann snöa igen lite medan han åt...


Silva, Kaela, Giela, MIntu och Rossis rumpa


Nu är det skoldags och vi är i Luleå! Småvägarna är ju lite racing nu och oplogade men 97:an är precis lika fin som vanligt - förstår inte riktigt paniken folk har! He ä ju ba å kör! Är ju bara roligare att köra när det snöar, så länge det inte börjar ske olyckor och elände.


Igår kväll tryckte jag på en knapp och beställde en systemkamera! En dröm jag burit på länge! Så förhoppningsvis blir det snart en massa toksnygga bilder på hundarna! En Canon EOS 500D är på väg hem till mig! =) =) =)



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards