www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Kicki - 24 januari 2010 18:11

Dagens tur visade sig bli säsongens längsta till både tid och sträcka. V körde hemirfrån via Buddbyträsket och Råtjärnarna till Svartbäcken, och sen hem via ett annat spår från Svartbäcken till Buddbyn. Enligt funbeats "rita en ny runda" blev det kring 3,4 mil, men det är ju svårt att veta riktigt hur bra det stämmer. Måste börja ta med mig GPSen för att få lite referenspunkter. Vi var ute i 3,5 timmar och vilade bara för att trassla ut linor eller kontrollera att inte tåget kom när vi skulle passera järnvägen, så med tanke på det kan nog sträckan stämma rätt hyfsat.  


Hundarna var lite trötta idag och tempot var lite lägre än vanligt hela vägen, men de jobbade på bra ändå. Silva och Kaela var stjärnor i led idag! 99% av tiden var de enormt säkra, brydde sig inte om störningar...helt underbara! Sen fick de 2 större hjärnsläpp också men...det mesta var riktigt bra! Vi körde lite zick-zack över Vittjärvsträsket för att runda en skidåkare med lös hund - inga problem! Sen mötte vi en mamma o ett barn som stod bara några meter längre fram på vägen som vi skulle svänga av ifrån - klockrent!


På väg hem hände dock en lite läskig sak...på samma ställe som vi mött den lite otrevlig shar-peien för några dagar sen blev hundarna extra pigga och började rusa. När vi svängt mot Vittjärv och kommit till en lång uppförsbacke såg jag plötsligt ett reflexband spring inne i skogen. Först sprang det ifrån oss några sekunder, sen började det springa bredvid oss men längre in i skogen...jag blev livrädd! Kan ju även ha varit en ren men...den betedde sig så konstigt! Hundarna rusade uppför backen och jag stod där baklänges på släden och lyste in i skogen för att se om "det" (vad det nu var) hade tänkt följa efter oss. En gång tyckte jag mig se två ögon lysa...huuuu....lite otäckt var det. Men som tur var hade hundarna bra fart så den som hade tänkt hinna ikapp hade i alla fall fått kämpa för det! *s*


Jättenöjd med dagen. Nu ska Gakkon få sin promenad. Mina duktiga små älsklingshundar!

Av Kicki - 24 januari 2010 10:56

Hade en mycket trevlig kväll igår och födelsedags-Per såg ut att bli ganska glad över sin kamera! Kul! Nu sitter jag och funderar över vart dagens äventyr ska gå...kändes lite jobbigt att kasta släden på bilen så vi kanske kör här hemifrån ändå men ska försöka hitta något "nytt" och oväntat spår. Kameran på laddning!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards