www.nukutvi.se

Alla inlägg under augusti 2009

Av Kicki - 26 augusti 2009 01:32

Silva imponerar ofta på mig! Jag har tyckt hela hennes liv att hon är speciell och för att vara så ung är hon väldigt klok. Hon var ju en busig terrorist i sin ungdom o kan ju fortfarande busa ibland, men hon har ändå blivit så klok! Nu nyss satt vi och såg film och Silva blev orolig och började vanka och gnälla. Jag förstod inte varför för vi hade ju nyss varit ute. 15 minuter senare när filmen tog slut märkte jag att nån (Mintu?) öppnat dörren till sovrummet och dragit ut en socka mm därifrån. Precis sånt som Silva skulle ha gjort en gång i tiden men nu tyckte hon tydligen att det var fel och ville säga till mig. Synd bara att matte är så trög!!! Hon är ju inte ens 1,5 år gammal ännu och själv är jag mer van att lite äldre hundar gör såna saker. Både Jacki och Gakkon gjorde ofta så och nu är det tydligen Silvas tur. Åh vad det ska bli skoj att få köra vidare med hennes ledarhundsträning och finslipa alla detaljer - jag tror hon kan bli en klok ledstjärna!!!


Av Kicki - 25 augusti 2009 20:45

Nu är Mintu o jag hemma igen efter en härlig eftermiddag hos Linda o hennes härliga hundar! Veronica och Nooki hände också på o vi fick sjukt gott fika! Hundarna lekte i rastgården och vissa hade roligt och vissa terroriserade. *s* Jättekul att se 4 av syskonen samlade! Tog massvis av kort men de flesta blev bleka, suddiga, kassa, tomma...hrmf...


Varga och Nalle


Vackra Varga!


TUR att den här bilden inte blev skarp och snygg, för då hade jag nog dött på fläcken! Stilige Mintu som (konstaterade vi) är betydligt grövre än alla sina syskon! Undrar om han tänker turn Malamute on me???


Lille Knott som var så himla liten och enormt söt!


Mintu i underläge rynkar näsan!


Knotts härliga mamma Cat, inte så stor hon heller men underbart söt och jättemysig. Supertrevlig hund!


Knott igen!


Mintu igen


Syster Norpan lade mest tid på att terrorisera de andra men fastnade i alla fall på denna knasiga bild!


Och denna! Inte så fin bild kanske  men skuggar såg så rolig ut! Verkligen en flygande hund!


Mintu och Knott verkade gilla varandra och gick på små äventyr ihop i rastgården. Kul för småkillarna att träffa en snäll kille att leka med! Nu ska vi ha nån slags filmmaraton, dricka kaffe och nörda oss! Imorgon får ni hålla tummarna för Gakkon, ska ju in till Djurkliniken i Öjebyn för att se varför hon är stel och inte riktigt orkar/kan dra som hon vill. Känns minst sagt nervöst...Mintu och kanske även Silva får följa med så passar vi på att hälsa på deras uppfödare Tomas och tjocka släkten där.

Av Kicki - 25 augusti 2009 13:31

Tjihooo! Steg upp kring 9 imorse och promenadere i 1,5 timme med min älskling innan frukost o så såg vi hyrfilmen "Semi Pro" (tror jag den hette) som vi aldrig hann se igår kväll. Nu ska Mintu o jag packa in oss i bilen, hämta upp Veronica o Nooki o så åker vi upp till Linda och syrrorna o de andra hundarna uppe i Böle! Tjihooo! Laddar kameran!!! See ya!

Av Kicki - 24 augusti 2009 23:59

Tog en riktigt härligt sovmorgon till närmare 9 imorse....åååh vad skönt att fluffa en stund! Sen gav jag mig i kast med "byte av vindrutetorkarspak" på Sven-Erik och det visade sig vara lite klurigt (man var tvungen att koppla ur airbagen o ta loss hel ratten) men jag lyckades! Eureka!!! Där fick man känna sig lite smart! *s* Sen fick Rossi, Gakkon och Mintu snabbrastning i skogen med mycket ris på marken och efter bara 30 minuter hängde alla tungor långt ner. Matte var svettig o trött. Success! Packade in Silva och Giela i bilen och hämtade upp Veronica med Sälka och Miksi o så gick vi runt i Boden och återupplevde gamla minnen från de ställen där vi brukade promenera när vi bodde i stan. Våra gamla sibbetanter ÄLSKAR att gå i stan och nosa och nosa och nosa...vi gick inte vidare snabbt men var ute i 4,5 timmar ungefär (med matpaus o så "pratade jag med Lars en sväng"-paus) så vi gick väl i närmare fyra timmar men kom bara 11 km. Sista biten gick jag själv för V fick lift hem av sin sambo, jag tvingade mig själv att gå vidare o tänkte på taxifläsket som ska bort. Hade en riktigt härlig dag o nog känns det i benen även om vi inte gick långt, men nu har jag just råkat äta en hel chipspåse (det var länge sen annars) så...frågan är...går jag plus eller minus idag? *s* Ha en bra kväll alla!

Av Kicki - 22 augusti 2009 23:15

Första dagen i frihet utan taxi. Dubbla, kluvna känslor. Jag spanar efter taxibilar och undrar vad de gör, men samtidigt känns det helt rätt att dra vidare. Man blir helt enkelt aldrig rik på att köra taxi och man får aldrig bra och normala arbetsvillkor. Time to move on! Nu är mamma och pappa här och idag har vi sålt deras gamla Passatpanna till några Kalixbor, fikat på Retro Ruter Kafé (stavning?) och tittat på en massa gamla 50-talsprylar som de har där, gått igenom Försvarsmuséet, ätit på Thai Siam o en massa annat. Fyra svängar till stan blev det sammanlagt. HUR? *s*


Mintu fick ha Silvas sele för några dagar sen och den passade perfekt utan att behöva spännas in! Stora killen!


Nya draglinorna från Oinakka...ska bara knyta nacklinor o sätta dit lite fler hakar. Blir så himla bra!!! =)


Idag har vi också varit in till Colorama och lånat hem prover till badrummet. Som vi tänkt oss nu så blir det golvet längst ner, väggen i mitten o så borden längst upp. Såg riktigt fint ut IRL men lite konstigt på bilden. Blir grått/vitt o det känns väldigt bra för då kan man ju enkelt "göra om" genom att byta färg på allt löst bara. Blir sååå skönt att få det fixat!


M o P sover nu o vi ska nog snarka snart vi också. Pratade nyss med grannen och fick höra att de ska få tillökning till våren! Grattis! Imorgon kommer ännu en dag i civila kläder med frukost och normala tider. Kom på igår kväll att om jag inte medvetet tar på mig ett tidigt pass så kommer jag kanske aldrig mer i livet att behöva börja jobba 03.25 igen. Den känslan gillar jag. Gonatt!

Av Kicki - 22 augusti 2009 00:21

Idag körde jag mitt sista pass som heltidsanställd taxichaufför, om nu allt går som planerat. Skolan början måndag om 9 dagar o innan dess ska bilar städas, hundar motioneras, hundgård fixas mer, släden fixas...Har i alla fall hunnit surra en massa med nästan alla mina favoritkollegor under veckan och haft sms-terror med vissa! Hade inte trott det skulle kännas så här men det känns lite ledsamt faktiskt... kommer att sakna själva jobbet och vissa kollegor och vissa kunder, resten känns det bra att komma ifrån! Hoppas att det kommer att finnas tid att jobba extra men det beror ju helt på hur skolan ser ut och jag har inte sett något schema ännu...Nä det är en härlig känsla av framtidstro och spänning men den är lite blandad med minnen och nostalgi från taxitiden. En sak är ju säker - man kommer nog aldrig att ha ett liknande jobb igen - och då menar jag både på bra och dåliga sätt! Min tid på taxi har (mer än andra jobb jag haft) gett vänner för livet och väldigt många minnesvärda dagar, intressanta möten med människor, vackra platser, spännande äventyr, idioter...ja det mesta!


Mamma och pappa är nu här på besök och hade supergod middag klar när vi kom hem från jobbet efter 22 nu på kvällen. Blir kul att ha dem här i helgen och vi får se vad vi ska hitta på! Nu - första natten i total frihet!!!

Av Kicki - 20 augusti 2009 11:51

Har varit lat på att vara här men duktig på annat! Har kört igång en träningsgrupp med några kollegor och nu har vi tänkt bli av med våra taxikilon! Vi hänger på funbeat.se och ska peppa och fördöma varandras träning så att vi inte tappar suget. Blir nog bra! Jobbar min näst sista dag på taxi (som fast anställd) idag, känns spännande att skolan börjar snart! Kommer sakna mina kollegor men de flesta har jag kontakt med annars också (som man kommer sakna) men kunderna är det värre med ju...Lars får väl rapportera om dem helt enkelt!


Idag kom en efterlängtad avi i posten - grejorna från Oinakka har kommit hit! Ska hämta ut dem idag...jihoooo! Mintu växer och kan nu ha Silvas promenadsele utan problem. De första gula löven har börjat visa sig och inatt var faktiskt gräset fruset kring 3-tiden!!! JIHOOOOOOOOOOOOO!!!

Av Kicki - 17 augusti 2009 09:50

Vaknade kring åtta och var utvilad och pigg! Härligt! Packade in jyckarna i bilen och så åkte vi ut i skogen en sväng. De sprang som tokar och så åt vi så mycket blåbär vi orkade! Riktigt härligt och det kändes höstigt och svalt ute. Lite blåst, blött på marken och 12 grader ute....och på vägen hem såg jag gula löv!!! IT IS COMING! En mindre rolig sak, en stor nackdel med att Boden varit så himla mililäriskt så många år, var att Giela gick rakt igenom en massa taggtråd! Hade henne i flexi och hon gick före mig genom en dunge (bara nån meter framför) och just när hon gått över ett gäng trådar o under ett annat gäng kom jag fram o fick syn på dem...huuuu!!! Tur att de andra hundarna sprang på andra sidan några träd och missade det hela, och hon klarade sig oskadd hon med. Vi hade i alla fall en riktigt härlig morgon och nu blir det lunch o sen dusch hos svärföräldrarna och sen jobb 12.30-00.00 Rörmokaren är här nu och fixar i vårt badrum och det blir nog riktigt bra att få uppdatera en del lösningar! Tjingeling!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards