www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

+promenad - chips....hmmm...

Av Kicki - 24 augusti 2009 23:59

Tog en riktigt härligt sovmorgon till närmare 9 imorse....åååh vad skönt att fluffa en stund! Sen gav jag mig i kast med "byte av vindrutetorkarspak" på Sven-Erik och det visade sig vara lite klurigt (man var tvungen att koppla ur airbagen o ta loss hel ratten) men jag lyckades! Eureka!!! Där fick man känna sig lite smart! *s* Sen fick Rossi, Gakkon och Mintu snabbrastning i skogen med mycket ris på marken och efter bara 30 minuter hängde alla tungor långt ner. Matte var svettig o trött. Success! Packade in Silva och Giela i bilen och hämtade upp Veronica med Sälka och Miksi o så gick vi runt i Boden och återupplevde gamla minnen från de ställen där vi brukade promenera när vi bodde i stan. Våra gamla sibbetanter ÄLSKAR att gå i stan och nosa och nosa och nosa...vi gick inte vidare snabbt men var ute i 4,5 timmar ungefär (med matpaus o så "pratade jag med Lars en sväng"-paus) så vi gick väl i närmare fyra timmar men kom bara 11 km. Sista biten gick jag själv för V fick lift hem av sin sambo, jag tvingade mig själv att gå vidare o tänkte på taxifläsket som ska bort. Hade en riktigt härlig dag o nog känns det i benen även om vi inte gick långt, men nu har jag just råkat äta en hel chipspåse (det var länge sen annars) så...frågan är...går jag plus eller minus idag? *s* Ha en bra kväll alla!

 
 
Linda S

Linda S

25 augusti 2009 09:03

Självfallet gick du på plus - både rolig dag och chips, hur kan det gå minus? ;o)

http://vovve.info/polarcollie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards