www.nukutvi.se

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Kicki - 4 augusti 2009 23:30

Idag hade vi en hunddate hos Veronica i hennes rasthage. Det var första gången vi hade alla hundar samlade sen valparna kom men trots att alla 11 inte träffats på länge var det väldigt lugnt. Kenai och Silva var lite hårdhänta med valparna ibland så vi fick rycka in men annars var det hur lugnt som helst, man märker verkligen att de känner varandra väl. När vi började räkna kom vi fram till att av dem är 4 år eller yngre! Här kommer lite kort tagna med mobilen:

 Gakkon, Giela, Kodiak och Kenai. Flinga och Sälka ligger i bakgrunden.

 Flinga, Sälka, Silva, Kodiak i hennes mun, Kenai bakom, Giela skuttar framför, Rossi närmast kameran och Gakkon längst till höger.


 Närmast kameran: Rossi, Mintu, Veronica, Gakkon, sen fr. v Kenai, Giela, Kodiak, Flinga, Nooki, Miksi och Silva. Alla utom Sälka är med!!!


Resten av dagen har min älskling o jag rensat och kastat och sorterat. Helt underbart. Nu kan man gå ner i källaren och promenera runt där utan problem. Samma sak i garaget. Inget gammalt badkar där bakom heller!!! Underbart! Imorgon drar jag till Blaiken o stannar till på söndag om allt går som planerat! Ha det gott!

Av Kicki - 4 augusti 2009 01:20

Sådär, igår kväll 00.30 ungefär började min sista semestervecka. Har jobbat rätt hårt i helgen och bland annat hunnit med en tur till Kiruna! Är förvånansvärt pigg efter nattarbete o har ändå haft en riktigt rolig helg. Har tusen saker på gång som ska/borde/bör göras och känner inte riktigt att jag kan slappna av och semestra mig riktigt ännu. Hoppas hinna hem till Blaiken en sväng i veckan men vi får se hur det går med det. Gakkon har slagit av en kindtand (IGEN!?!?!) och som det ser ut nu så ska jag försöka få tag i en klinik i Skellefteå där Cissi (som lagade den andra för nåt år sen när hon jobbade kvar på Djursjukhuset i Gammelstad) lagade så fint när hon var kvar här uppe. Hon ska tydligen börja jobba där i September! Härligt att få ha vår saknade favoritveterinär liiite närmare än södra Sverige i alla fall! Ska ringa imorgon o försöka få en tid. Ska även fixa ny vindrutespak till bilen, nya dragsektioner till hundarna, klyva en massa ved, bygga klar hundgården (utdraget projekt), fixa klart lite hemsidor o pyssel jag lovat göra samt rensa klart i källaren och KASTA EN MASSA SAKER! Blir skönt när allt är gjort i alla fall.


Hundarnas frukost för nån dag sen. Jättekul o bra ända tills Silva förvandlade sig själv till en bitch och villa äta alla som råkade komma nära. Hon har lite för mycket humör just nu den lilla damen. Hoppas det är övergående eller går att träna bort (vilket vi håller på med nu) för det är väldigt opraktiskt. Är ju van annars att ha hundar som delar systerligt. *s*


Gakkon dödar en toarulle samma morgon.


Nya släden har kommit hem!!! Nu står den i garaget o väntar på lite kärlek, tyg och provbromsning.


Banbygget ute på motorstadion har hunnit långt! I lördags hade vi inofficiell testinvigningstävling och det var riktigt kul. Eftersom jag jobbade så dumt var jag  bara med som funktionär/bilvändare men det var kul ändå! Sen ska det dit mer pyssel, målade banmarkeringar mm - kommer bli super!!!


Så här ser det ut när vi går isäng för det mesta.


Idag har Mintu promenerat i skogen med sin brorsa o sen varit på hundcafé med Flinga. Han tyckte att bägge delarna var riktigt roliga även om han inte fick lika gott ben på hundcaféet idag som han brukar få. Han fick träffa en kinesisk nakehundshane så nu vet han att det finns såna också! *s*


Spanar ut genom fönstret. På bilden ser han ju helt hyper ut. Egentligen var han faktiskt hyfsat lugn o skötte sig bra förutom lite pip o gnäll just när vi kom.


Sen åkte vi ut till Skapa/taxi för att redovisa in pengar och då tog vi brandstegen upp som vanligt. Första gången Mintu var med o första gången han går på galler vad jag minns, men han var superduktig! Klättrade hela vägen upp utan att tveka och då är den här trappen dessutom lite "lös" och gungar när man går där. Coola killen! Sen hälsade vi på hos Yvonne och spanade in hennes snygga hundgårdsbygge o så fick han träffa Zeb, Atena och Diesel - skoj!!!


Storhundarna fick ca 5 km dragträning nu ikväll och var så nöjda o glada sen! Bilden är enormt missvisande. Det går ganska sakta o fartränderna är en synvilla pga taskig optik. Är ju fast i mobilbildsträsket tills jag hittar min laddare igen!


 

Mintu var nog trött för att istället för att sitta o pipa hela vägen så sov han som en stock! *s* Nä nu kallar sängen på mig men först ska hundarna få lite mat nu när de hunnit vila lite efter träningen. Ha det gott!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards