www.nukutvi.se

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Kicki - 29 augusti 2009 21:13

Har nyss varit på bio i Luleå med min älskling. Vi såg District 9 och hade nog rätt höga förväntningar men de infriades inte riktigt. Den var ju inte dålig men...inte alls bra heller...tyckte vi i alla fall. Dessutom klantade jag mig och spillde/tappade/ramlade/kladdade på allt och överallt. En välgjord film på alla sätt men den hade inget som vi fastnade för utan kom liksom aldrig riktigt igång.


Innan dess fick jag ett samtal från världens snällaste Tomas som frågade om jag eventuellt vill låna någon av hans hundar i vinter som stöd nu när Gakkon inte längre kan vara med, Så himla snällt tänkt! Plötsligt kändes allting lite ljusare igen! Att köra 4-spann där  2 hundar inte drar, en är helt ny och ledarhunden bara är 1,5 år gammal och ska mantla hela ansvaret själv, det känns lite väl hårt. Även om Gakkon inte gjorde så värst mycket nytta i vintras så bidrog hon ju med sin målmedvetenhet, självsäkerhet och erfarenhet, och det är ju mycket värt. Kan ju köra med Veronica o hennes hundar m.fl men det är ju ändå kul att kunna köra en del på egen hand också och ta sig ut lättare o lite längre. Silva och Mintu har verkligen världens snällaste och bästa uppfödare!


Imorgon ska jag boka in mig på slädhundsseminariet i Kiruna i början av Oktober och det verkar som att vi är ett litet gäng från kustområdet som åker dit - kul! Det blir nog riktigt nice! Har dessutom bestämt mig för att vinna Oinakka-släden som lockas ut! *s* Tjingeling!

Av Kicki - 29 augusti 2009 12:06

Typiskt! Idag hade Yvonne och jag planerat in en cykeldate med hundarna men det regnar och småblåser, varken roligt för oss tvåbenta eller för jyckarnas tassar så jag gissar att det blir inställt. Tråkigt men det kommer ju fler chanser. Alla utom Gakkon är ute i hundgården och Giela envisas med att ligga PÅ kojan som står i hundgården utan tak. Det är ju en sak att ligga där och sola men just idag? Hon har blicken stadigt fäst mot mig här inne i köket och jag tror nästan att hon vill försöka få lite medömkan och få komma in istället. Tänkte ändå ta in dem nu, de vaknade några timmar före jag tänkte stiga upp så så fick de gå ut, men nu är ju alla vakna sen länge. Blir kanske lite tricks och klickerträning här inne idag o så kanske lite fika, vem vet? Har börjat förlika mig med tanken på att Gakkons karriär kanske är över. Ska göra allt för att kolla upp möjligheter till operation mm men tanken på att hon får vara bortskämd innehund känns inte lika hemsk längre i alla fall. När det gäller aktiviteter så älskade hon ju draget mer än allt annat, även om hon även gillade agility, sök och uppletande så kunde hon lika gärna inte ha lust att göra sånt vissa dagar. Draget har jag aldrig sett henne "osugen" på om man säger så. Men som tur är - hennes näst största intresse efter draget är ju att vara inne och gosa och bli bortskämd. Ja tiden får utvisa helt enkelt. Nu ska jag plocka in lite hundar och äta  lite frunch, eller vid den här tiden kanske det bara heter lunch?  

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards