www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Mintus första city walk!

Av Kicki - 18 maj 2009 15:35

Igår kväll grillade vi fisk och det blev riktigt gott. Sen fick hundarna en liten skogspromenad och efter det såg vi, eller nja, somnade till, filmen "The Broken". Jag sov rätt mycket, inte för att filmen var dålig utan för att jag var trött! Men när jag vaknde var det så sjukt otäckt att jag inte vågade annat än att somna om! Det jag såg var ooooootäckt! Huu..vågar nog inte se den igen.


Imorse när jag och min älsking promerade runt slingan så hittade vi björnspåren som vår granne pratat om! Flera stycken men rätt små, så det var nog en liten björn. Det han gått max 1,5 km från vårt hus.


Björnspår???


Vi hittade även stora klumpar med grod- eller paddägg (vet ej vilket) som låg i för grunda pölar och stack upp ovan ytan! Jag härmade min hjälte "Thunder" och räddade så många jag kunde. Om ni är nyfikna på honom så kan ni följa länken nedan för att få höra två av alla intervjuer han gjort: *s*


Thunder räddar geoparderna 

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1607720&BroadcastDate=&IsBlock=0


Thunder berättar om dropkicks

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1644214&BroadcastDate=&IsBlock=0


Sen fick Gakkon och Mintu följa med på en liten city walk. Gakkon är bra som valpföredöme såna gånger för hon är stor och lugn och trygg. Mintu tyckte det var riktigt kul och han skötte sig föredömligt han med.




Ibland lyckas Gakkon vara riktigt snygg!


 

Mintus baktass. Lägg märke till färgerna på den stora trampdynan! Andra tassen är exakt likadan men spegelvänd bara.


Benen börjar bli låååånga...


Gräset börjar bli grönt!






Mintus galna lilla öga...!!! 


Efter det åkte Giela, Rossi och Silva med ut till BK för lite agilityträning. Det var lite andra folk där också så Silva fick träna kopplad. Hon är ju inte så van vid att vara kring andra hundar, eller jo det är hon väldigt van vid, men jag är absolut inte säker på att hon inte springer fram till andra. Rossi fick en liten mjukstart i agility och skötte sig rätt bra. Giela fick lite lydnadsträning o verkade nöjd med det. Silva fick nöja sig med lite kontaktträning - perfekt för henne! Giela den lilla lusen kröp ur sitt halsband på nåt vis och sprang glatt iväg till en söt vit JRT-kille medan jag tränade med Rossi. Hon såg väldigt nöjd ut. Tyvärr glömde jag kameran hemma, så inget blev förevigt - men å andra sidan var det inte mycket att föreviga heller! *s*


Nu slappar jyckarna i hundgården o jag ska städa o stöka lite till. Blev ofrivilligt helt ledig idag...på gott och ont. Risken är då mycket stor att det blir likadant imorgon. =(




 
 
Ingen bild

mum

18 maj 2009 22:14

Hej, jag tycker att spåren ser konstiga ut, björnen har ju inte så där tjocka klor... är det en lustig människa som skojat till det?

 
Ingen bild

Veronica

19 maj 2009 12:30

Vad ser jag?? Gakkon i Björkis-halsband? Har du slutat vara läderbög? *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards