www.nukutvi.se

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Kicki - 7 maj 2009 22:54

Kom just på att Mintu bott hos oss i exakt en vecka nu! Oj så snabbt tiden går, det känns verkligen som att han varit här mycket längre. Än så länge känns det som att han är en väldigt klok och smart liten valp, några gånger har han faktiskt gått till ytterdörren när han behövt gå ut! Visst händer det olyckor inne men han verkar ju ändå ha förstått konceptet i stora drag. Hundgårdsträningen går allt bättre och idag har han varit där i 6-7 timmar medan jag jobbat. Verkar ha gått bra men han var väldigt glad att se mig sen! Nu sätter han sig i alla fall inte och ylar det första han gör utan går och lägger sig med Gakkon eller utforskar hundgården. Med sina skrymslen och vrår, höjder och tunnlar, är den jättespännande för en valp som håller på att träna upp balansen! 


Så här söta var de i förrgår.  


Nu har han förstått att de andra hundarna är roliga (fastän de är rätt trista) och han och Silva leker mycket. Åh att man kan vara så kär i en liten valp! Jag tror att han kommer att bli en superhund! Han är så himla smart och tuff redan nu! Tänk att någon som bara levt i 9 veckor kan förstå så mycket! Igår kväll tränade jag luktdiskriminering med de vuxna och gömde Citron-te i vardagsrummet. Eftersom Mintu effektivt tar sig förbi det kompostgallret fick han vara med som maskot utan uppgift, men 2 gånger så hittade han te-gömman först och visade noga att han hittat den genom att sniffa djuuuupt på den! Slump eller geni? Ja jag fattar inte. Kul var det i alla fall - något vi helt klart ska utveckla mer! Te är mer praktiskt än Coca-Cola som Gakkon redan söker, det har man ju inte hemma så ofta.


Idag kom jag på mig själv med att spana efter skoterleder mm när jag körde taxi mot Bredåker. Ja all snö är ju borta men man ser ju markeringarna och/eller vet var lederna brukar gå. Oj vad jag längtar till vintern. Hemskt mycket. Vinter+draghundar är det bästa som finns! Sommaren känns redan som att den varit alldeles tillräckligt länge!


Just nu har Mintu fått lite tuppguck och flyger runt här inne som en mindre orkan! *s* Han lär däcka rätt snart skulle jag gissa. Nu ska jag aktivera mina fyrbeningar och sen ska jag fortsätta med världens bästa TV-serie, Battlestar Galactica! Jag har inte sett de två sista säsongerna och nu börjar jag HELT från början, har sett piloten+4 avsnitt av första säsongen...ooooh så bra... och OOOOOHHH så mycket bra jag har kvar att njuta av! Mintu är dessutom PERFEKT som värmekudde att lägga på magen.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards