www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Kicki - 2 maj 2009 11:09

Sådär ja, nu har lillen vaknat, ätit, busat och varit ute, busat och somnat igen. Själv har jag ätit frukost och slösurfat lite. Dagens schema består av disk och bajsplockning på gården innan sambon kommer hem på nån timme. 


Lille killen fortsätter att charma oss totalt! Vilken härlig liten grabb! Igår upptäckte han att man utan problem kan pressa sig under kompostgallret som sitter mot vardagsrummet från hallen. Det är nämligen en glipa på kanske 7 cm längst ner så han springer in obehindrat men ut är ju svårare. Tror han lyckats charma sambon rätt bra också, men det visste jag ju att det skulle hända! Han är ingen hundnörd men han är en hundälskare! Jobbade 22-02 igår natt och världens bästa Veronica ställde upp som valpvakt eftersom min käre sambo skulle upp tidigt och behövde få sömnro. Skulle ha jobbat till 04.00 men åkte hem för det var stendött på stan! När jag åkte dit med Mintu igår kväll lekte han och Nooki och då testade han att fronta med nedre delen av ett kompostgaller. Det här stod dock på marken så det tog ju ganska tvärstopp...märktes tydligt att han lärt sig att man brukar kunna gena under de där sakerna. *s*


Nu kommer lite kort från igår, inget spännande men lite lurviga djur i alla fall.



Halsbandet kliar ju!



Mintu och mina första blommor i rabatten, tror de heter Pärlhyacint



Visst ser man hur stilig han kommer att bli!!!



Storhundarna fick söka godis i hundgården igår men först fick alla fyra vänta inne i hundrummet i garaget. Gakkon och Silva var ivrigast (som vanligt) och speciellt Silva försökte fuska sig ut tuuuuusen gånger!



Det gäller att hinna först!



Silva kollar in sina mottävlare!



Nånting här?



Att dyka i vattenskålen efter godis är alltid poppis!



Eller vad säger du Gakkon?



Silva är inte känd för att se smart ut. Igår kom sambon på (och jag kan inte annat än ge honom rätt) att hon har en speciell min där hon är enormt lik George Bush i en av hans miner. Det är när hon stirrar rakt fram och blixken ser alldeles tom och trög ut, lite ofokuserad på nåt vis...*s* Ska försöka hitta nån bild nån gåns så ni får se!



Älskade underbara Gakkon!



Rossi är faktiskt en riktigt snygg hund!



Lille Mintu somnade i hundgården och fick ligga där med de andra i nån timme som träning, gick jättebra! Han vaknade men somnade sen om igen.


Är så glad för det känns som att vi fått en valp som passar oss perfekt än så länge! Han är så himla gosig och underbar!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards