www.nukutvi.se

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Kicki - 8 maj 2009 09:33

...måste väl ändå vara luktdiskriminering? Eller det funkar ju lika bra vintertid men då har vi sällan problem med att komma på vad vi ska göra. Nu på sommaren är det ju lite knöligare att aktivera 4-5 hundar samtidigt de dagar man känner ett behov av det - men nu tror jag att problemet är löst! Luktdiskrimingering har jag ju tränat med Gakkon sen tidigare och då fick hon lära sig att lösa lukten av Coca-Cola. Då började vi med att sitta bara hon o jag och först ett glas, och sen fler glas med annat i, och så klick för markering av rätt glas osv. Sen hörde jag om en duktig tjej på vovve som hoppat över det steget och börjat träna mer direkt, så jag tänkte att...vad fasen! Coca-Cola har man ju sällan hemma så det fick bli Liptons Citron-te, ändå inte gott att dricka. Nu imorse gömde jag fyra påsar så att alla fick söka samtidigt (i förrgår fick de prova en eller två åt gången) och det slog väl ut. Gakkon och Mintu (!) var de som gjorde dagens fynd, Silva, Giela och Rossi verkar inte riktigt ha fattat ännu men det kommer nog. Lite kul att Mintu faktiskt verkar ha förstått vad vi söker eftersom han inte varit aktiv i träningen utan bara fått springa med som en maskot...han måste ju vara supersmart! Att gömma godis gör vi ju ofta men det är ju lite för enkelt, här får de verkligen använda sina små näsor!


Mintu har också SJUKT vassa tänder och använder dem gärna på ALLT inklusive mänskliga kroppsdelar. *längtar tills de ramlar bort* Inatt sov han väldigt oroligt och ville upp/ut flera gånger, hoppas det bara var en tillfällig svacka. Annars fortsätter han att imponera med sitt härliga sätt och sin kloka blick! Hann inte se mer Battlestar Galactica igår utan myste med hundarna tills sängen kallade. Kanske ikväll? Imorgon blir det lasergame med miniracinggänget och sen miniracingfest med grillning, kommer nog bli riktigt kul för det är ett så himla härligt gäng! *gillar* Söndag är ledig för oss båda men jag antar att den snabbt fylls ut, t.ex med valpträff med Veronica, vedhämtning, krattning av gården...ja det finns lite saker att välja på till och  med.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards