www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Kicki - 24 februari 2010 22:24

Nu ikväll har det blivit kallt igen. Hann i alla fall ut på en skidtur med Gakkon (täcke+sockar) och Rossi men även fast hon inte såg ut att frysa så påverkade nog kylan henne för hon hade svårare att hålla rena gångarter idag och det har jag sett även tidigare när det varit "för" kallt. =( Stor nackdel med kylan - tycker jag som annars inte brukar klaga på den!


Efter städning o klickerträning med småttingarna smög jag o kameran oss ut på gården för att testa lite. Här kommer mitt första försök till HDR, det är alltså två (i det här fallet) bilder av samma sak med olika exponering som man smälter ihop så att allting ser mer lagom ut. Finns duktiga program för detta men jag gjorde detta för hand då det var ganska basic. Så nu blev både himlen lagom mörk och huset lagom ljust! På ena bilden var himlen mörk men huset HELT mörkt, och på den andra var huset ljust och himlen för ljust... Voila! Det kan ju bara bli bättre!!! Ena bilden hade slutartid på kring 30 sekunder, vilket funkade tack vare mitt underbaka stativ! =)


Här bor vi! Just nu sitter jag i det lysande fönstret längst till vänster, vardagsrummet. Blir ingen skola imorgon då vi bara har en enda lektion, så jag pluggar hemma och kör hund istället. Tjingeling!

Av Kicki - 24 februari 2010 12:48

Jättefint ute idag! Strålande sol och den har faktiskt börjat värma, men det är fortfarande minst -25 grader kallt (enligt vid termometer som alltid visar lite för varmt) så vi sitter inne en stund till. Småttingarna ville absolut ut i hundgården imorse när det var kring -35. Det räckte inte att få komma ut och pinka utan efter en stund väckte de mig igen och ville UT!


Vackra lilla Kaela


Silva (!?) och Mintu som pratar lite.


Hoppas det blir drägligt varmt i alla fall en timme eller två så att hundarna kan få springa av sig lite och kanske Gakkon kan få sig en promenad i solskenet.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards