www.nukutvi.se

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Kicki - 20 februari 2010 17:50

Efter lunch hade det blivit varmare, -20,8 på termometern så vi pälsade på oss och gav oss av. Först fick släden lite fix och kärlek på vissa platser där saker börjat falla isär. Hundarna var pigga och sugna och sprang som rackarn idag! Vi hade turen att få helt nysladdade spår nästan hela vägen! De var breda, hårda och totalt plana och raka! Så platta att släden sladdade i alla kurvor trots att belagen är rejält nötta - det kändes precis som att köra på nya belag när man halkar kors o tvärs överallt! Härligt för hundarna att få lätta spår för det har varit mycket tunga spår i vinter.


Galopp!


Silva och Kaela


Jag frös som tusan idag och fotade mycket sparsamt. Sprang bakom släden och hoppade så fort farten tillät för tårna började kännas oroväckande kalla. Det hjälpte - de tinade igen! Nu har jag även förstått helt ut varför många tjatar om att man INTE ska ha metall nära hundarnas huvuden/munnar. Måste vara metallhakarna i nacklinorna som fastnat i Silvas tunga eller nåt sånt, hon var helt blodig i ansiktet! Så på vägen hem fick ledarhundarna gå utan nacklina. Måste bygga om! Vi har aldrig haft problem med det tidigare år men nån gång ska ju vara den första.


Kaela


Giela


Mintus ögon matchar himlen!


Rossi blev alldeles suddig på sina bilder pga att jag glömt ställa om till autofokus på kameran...hmmm...=(


På vägen hem tg jag fram min lilla kamera för att kunna vara mer smidig i farten. Jag hade dock glömt hur fruktansvärt kall den är! Gjort i aluminium eller nåt sånt - den bara brände i fingrarna! AJAJAJ!!! Så det blev en kort fotosession men jag tyckte själv att jag frös alldeles för mycket för -20.


När vi kom hem var det -25,6 så det var inte underligt att vi frös o hundarna fick stora vita mustascher. Av nån anledning däckade alla på köksgolvet sen? Gulliga är de! Nu ska jag springa genom duschen o sen väntar en date hos några kompisar och schlagertittande. Min älskling jobbar natt till 04.00 i en väldigt kall taxibil...=( Hoppas han inte fryser så mycket. Tjingeling!



Av Kicki - 20 februari 2010 07:51

Ser ut att kunna bli en riktigt fin dag idag! Alldeles vindstilla ute och solen är just på väg upp på en klarblå himmel. Tyvärr visar termometern -35 grader just nu så jag lägger mig en stund till och hoppas att det är 15 grader varmare när jag vaknar igen....=)

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards