www.nukutvi.se

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Kicki - 18 februari 2010 20:09

Idag efter skolan åkte jag och min vapendragare Veronica till Gammelstad med Gakkon och Mintu. Mintu skulle göra en veterinärkoll för sin passgång, mest för säkerhets skull. Veterinären kände igenom honom och allt kändes bra, men när hon skulle titta på hans rörelser så tyckte hon att det var för kallt och gick in istället! I efterhand slog det mig hur knäppt det var! Jag har ju för tusan betalat henne för att stå ute och se hur min hund rör sig och det finns ju en uppfinning som heter JACKA!!! *grrr* Mintu pep konstant och tyckte att ALLT var så himla intressant och roligt! Han såg knappt civiliserad ut men verkade ha väldigt roligt i alla fall. *s*


Efter lite förvirring så blev vi inte mycket klokare än så, och det var dags för Gakkons vattengympa. Mintu fick följa med in för att inte behöva ligga ensam i bilen. Idag var det sjukgymnasten själv som hade hand om vattengympan och vi ökade tempot så att Gakkon för första gången fick trava i vattnet. Tungt men det gick bara bra - förutom att Gakkon tyckte att vattnet stänkte alldeles för mycket! Det blev som en liten havsstorm i badkaret nästan och hon såg smått eländig ut tills tempot och skvalpet minskade. *s* Jättekul att göra framsteg i träningen.


Sen åkte Mintu och jag på klickerkurs hos PS Hundnytta här i Boden! Första kurstillfället av 2. Vi var fyra stycken där och det kändes alldeles lagom. Mintu skötte sig finfint, pep en del men var annars lugn och jätteduktig, med tanke på hur ovan han är vid såna situationer. Däremot försökte han pinka lite på en pelare - han är som en liten hormonhund ibland just nu! >-/ Kursen var jätteskoj och kändes nyttig för lillkillen på så många sätt. Skoj! Nu väntar lite städ - imorgon blir det äntligen slädkörning igen!!! =)



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards