www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Kicki - 22 februari 2010 20:17

Idag har vi varit till Piteå på dragträff hos Silva, MIntu och Kaelas uppfödare Tomas. Markus och Yvonne kom också dit och vi körde en liten sväng med varsitt 6-spann. Jag fick låna snälla Sky av snälla Markus och det kändes riktigt bra att Mintu fick gå med en okänd hane och märka att det var kul och avslappnat. Inte för att jag hade trott nånting annat heller, men det kändes ändå som viktigt och bra träning för en ung hanhund!


Sen gick vi in för att fika och surra hund (obligatoriskt efter att ha kört hund) och då fick terroristerna följa med in för Silva demonterade ena bakljuset på bilen - IGEN (fast förra gången var det andra sidan) och sjönk genast några miljoner i pris. Väl inne tyckte Mintu att det var klokt att markera på några plastpåsar med pant i och jag rev ut en blomma och kraschade en tallrik. Småkaos! Sen skötte sig alla bra och småttingarna gillade förstås att vara inne och fika och få korvbitar av sin snälle ex-husse. För att visa hur busig lill-Silva kan vara ska ni få se en bild på henne när hon var 8-9 veckor gammal...

Lite ond ser hon allt ut att vara?


Jag hade med bägge kamerorna och fotade som en besatt japan. Dyrkameran till porträtt och billigkameran till actionbilder. *s* Nedan är bilder på både Tomas och Markus hundar.


Detta är Kingen!


Mintus bror Dexter som kanske ska bli Bodensare snart och flytta till en kompis till mig!


Deras pappa Loke!


Markus hade med nästan alla sina hundar, bland annat Dixie och hennes 3 små hanvalpar som kommer att bli stjärnor i selen i framtiden! Söta!



Inte så bra bild men enda bilden med alla 3 valpar i samma!


Söt liten tjockis!


Markus hade även med sin Malamuten Akela som annars bor hos hans mamma. Jättekul att träffa henne för två av hennes syskon bor ju hos en kompis i Boden som kör draghund. Hon var nog den fulsötaste hund jag någonsin sett! *s*


Med överbett är det svårt att hålla tungan rätt i mun och ofta tittade den ut lite...*hihi*


Vackra Apache ylar innan det är dags att selas ut.


Akilles, Mintus bror som också bor kvar hos Tomas. Han såg ut som en alien när han var liten...men söt var han...ska kasta in ett kort...vänta lite...


Så här liten var han första gången jag träffade de valparna. Och då visste jag inte ens att jag skulle ta med mig hans brorsa hem några veckor senare.


Silva och Kaelas bror Axel och hans vapendragare Ilo i bakgrunden


Axel har rolig färg!


Akela, Ilo och Axel buser. Denna bild fick vara med enbart på grund av Axels roliga min.


Lekte lite med exponeringen och fotade Einstein.


Darwin


Atena


Nu har lillkameran åkt fram. Mitt gäng för dagen, Kaela och Silva o led, Mintu och Sky i point och Giela och Rossi i wheel. De två damerna där bak gjorde ingen nytta idag utan jag körde 4-spann...*s*


Mintu och Sky. Sky ser lite fundersam ut men de blev snabbt vänner och jobbade fint ihop.


Off we go! Tomas kör först, sen Markus, sen vi och så kommer...


Yvonne med sina fina hundar Marko och Atena i led. Bakom dem går Mintus bror Dexter och pappa Loke (som man bara ser ena ögat på).


Ibland var solen med oss! Yvonne och hennes fina gäng!


 Härligt!


Marko är fokuserad!


Tomas och hans 6 hundar för dagen. Den svarta hunden längst fram är Silva och Kaelas mamma Selma, och bakom henne går deras svarta bror Baloo. Bredvid dem går två syskon till Mintus mamma.


Nästan hemma hos Tomas igen.


Nu sover hundarna gott och jag ska sätta mig och plugga inför morgondagens el-prov med inriktning mot växelström. Riktigt härlig dag! Tack alla som var med!

Av Kicki - 22 februari 2010 08:46

Idag åker vi mot Piteå för dragträff hos Mintu, Silva och Kaelas uppfödare! Blir superskoj! Vi blir ett litet gäng o tyvärr är väl vädret inte det bästa, snöfall och -15 ungefär, men det funkar ju utan problem (inte det bästa att fota i dock). Kanske kommer lite bilder senare, vem vet? *poff*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards