www.nukutvi.se

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Kicki - 8 februari 2010 11:37

Efter gårdagens rejäla tur var de andra hyfsat nöjda och trötta och jag kände att det kanske var dags - att låta Gakkon prova lycka framför släden för första gången den här vintern! Vi hade rätt vettiga spår, temperaturen var lagom och det snöade inte så mycket under natten...perfekt! När jag satte fram henne i led med Kaela såg hon mest förvånad ut nästan - som att det var en dröm som kanske skulle ta slut?


Vi körde några kilometer och försökte hålla lugnt tempo. Hon höll ihop hela vägen och travade men på slutet hängde hon inte riktigt med i tempot utan vi fick bromsa ner farten. Att springa framför matte på skidor i trav går ju långsammare än detta förstås. Nu återstår bara att se hur hon kommer att bete sig ikväll och imorgon. Förhoppningsvis får vi inga bittra eftersmaker, men man vet ju aldrig.


Första bilden någonsin på mitt 6-spann!


=)


Nu är det pluggdags på stan med Perra och Joppe.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards