www.nukutvi.se

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Kicki - 27 februari 2010 10:33

Igår efter skola och Gakkons gympa så packade jag o hundarna in oss i bilen och styrde kosan mot Blaiken! Snöade hela vägen men resan gick bra ändå. Satte en frysbag för lampan där bak (efter att ha tejpat alla lösa kablar/ändar) så att inte Silva skulle kunna komma åt dem igen. En liten känsla av triumf! *s*


Igår kväll när vi kom åt vi lite sen middag och pappa berättade att det låg en lammhals (ja alltså det som blir kvar när man tillagat den och skurit bort köttet) i diskhon med lite kött mm kvar på som hundarna kanske ville ha. Jag gjorde en mental notering bara, och lite senare på kvällen skulle mamma visa en sak på datorn som står i hallen utanför köket, så vi gick alla dit. Då hörde jag ett mystiskt ljud från köket och kastade mig in genom dörren.


Döm om min förvåning när jag hittade SIlva STÅENDE PÅ DISKBÄNKEN! Hela hunden stod där uppe med lammhalsen i munnen och såg ut att tänka "Fan också hon hörde mig!!!". Hon kastade sig ner och jag försökte fånga henne i luften men missade så hon gjorde en kullerbytta. Som taget ur en film. Jag har faktiskt haft hund uppe på köksbordet för flera år sen men aldrig uppe på en normalhög diskbänk. *s* Hon fick sig en liten åthutning men min gissning är att hon skulle göra om samma sak igen om hon fick chansen - utan att blunda! Den hunden har ingen skam i kroppen! *s*


Hundarna har ätit för nån timme sen och när de smält maten ska vi ut och köra. Halvklart hos oss och ute på sjön går en skarp molngräns och mot fjällen till är det sen bara strålande klarblå himmel och man ser fjällen i horisonten. Härligt! Verkar som att molnen drar sig bortåt så snart kanske solen kommer även hit! Båda kamerorna på laddning och -11,3 grader ute. *like* I'll be back!




Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards