www.nukutvi.se

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Kicki - 7 februari 2010 23:29

...jo ganska värdelös! Igår kväll jobbade jag krogpass 22-04 i taxin så det blev sovmorgon imorse. När jag stigit upp var det dags att sela ut hundarna för solen sken från en fantastisk klarblå himmel och temperaturen var helt perfekt (kring -15)! Vi körde den långa rundan som jag uppskattade till ca 3,3 mil tidigare, och idag gick det sakta! Den gången tog det 3,5 timmar trots måttligt tempo. Idag tog det 4,5 timmar! Tokigt långsamt!


Bitvis var spåren helt nykörda (vi mötte skotrarna som körde upp dem just när vi skulle svänga in) i pudersnön och såna spår blir enormt tunga för hundarna. Dessutom var isarna fulla med vatten (ovanpå) vilket gjorde att det frös isklumpar på medarna som envisades med att hänga kvar. Hundarna var duktiga och kämpade sig ända till Svartbäcken och sen hem igen. Enligt GPSen så var sträckan 3,8 mil! Längre än vad jag trott...sen sov alla hundarna GOTT! Mina små hjältar!


Jag hade självklart med kameran för det var ju så fint ute! När vi kommit ner på ån och körde med solen rakt framför oss så slog hundarnas tassar upp små moln som såg helt gyllene ut i solskenet, och hundarnas varma andedräkter bildade större gyllene moln kring deras springande kroppar. Underbart! Jag greppade kameran och tog en fin bildserie...och insåg att minneskortet låg kvar hemma. Så tyvärr finns detta underbara äventyr bara sparat i mitt minne! Ni får helt enkelt lita på mig när jag säger att det var vackert! En magisk dag! Den mjuka snötäcket var helt täckt av tjock rimfrost och allting såg ut som sammet. Jättefint.


Imorgon kanske blir en stor dag. Det får visa sig. Och om det blir det så kommer ni att kunna läsa om det här! Behold!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards