www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Grattis mormor 83 år!

Av Kicki - 28 februari 2010 20:28

Igår fyllde min underbara mormor 83 år. Vi 13 barnbarn hade gått ihop och köpt en digital fotoram och lagt in kort på oss själva. Mormor blev glad och överväldigad - tänk att det ens finns såna saker! Nu på morgonen idag gick jag in till henne för att ha en liten genomgång av de enklaste funktionerna. Tanken var väl egentligen att visa var man slår av den, och slår på den, och att man kan göra så om man råkar komma in i fel meny på något sätt. Nu är min mormor mycket coolare än de flesta andra och hon började fråga vad JPG stod för, och random och en massa andra saker. Så det slutade med att jag visade nästan alla funktioner och hon frågade och funderade om lite allt möjligt. Innan jag gick hotade hon med att ändra ordningen bilderna ligger i genom att välja random tills jag kikar in nästa gång! *s* Hon är så himla häftig och underbar på alla sätt. =)


Idag har hundarna fått vilodag förutom Gakkon och Mintu som fick en skidtur ut i djupsnön på sjön för att skritta i snö lite. Snön var nog inte optimal för Gakkon såg ut att belasta konstigt och det blev liksom lite smått pannkaka. Vi kom aldrig in i rätt rytm. =( Men de fick ju röra sig i alla fall. Vi tvåbenta var inne i snickerboa nästan hela dagen och fixade stora grejor! Ena väggen där är ju en gammal ytterpanel från länge sen, och sen 1979 byggdes snickerboa till på delen som innan var ladugård. Efter att ha städat bort lite saker, byggt en dörr där (mellan snickerboa och verkstan för er som vet var jag menar, vilket mamma och pappa gjorde redan för nån vecka sen) så hittade vi även en gammal hönslucka  (där hönsen gick in o ut när mamma var liten) bakom ett kassaskåp och målade väggen faluröd med vita foder runt dörren och fönstret. =) Imorgon ska vi ställa dit lite gamla prylar, min morfar samlade närmligen på allt, och även gamla saker, då med tanken att nån gång starta ett museum. Så nu får han ett litet museum här hemma, 15 år efter att han lämnat jordelivet. Bilder kommer senare nån dag!


Vårt hus o mormors hus från min moster Guns kök


Mormors födelsedag till ära låg dimman tjock ute på sjön - vilket är ganska ovanligt! Kyrkberget och Snipen stack just upp ovanför!


Medan vi målade och fixade var hundarna ute i rastgården utanför och levde rövare så de sover rätt gott just nu. Imorgon blir det - äventyr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards