www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Väntar på paket

Av Kicki - 29 mars 2012 18:48

Den här veckan har jag beställt lite hundgrejor och väntar ivrigt på posten varje dag. Det kommer hundsockar från gippmokk.se. De jag har sen tidigare har minskat i antal och just nu räcker det bara med precis en socke till varje tass. Så kan vi inte ha det med skare och vårsnö framför oss! Med mjuk resår så skaver de inte heller lika lätt kring handlederna. 



Sen kommer det ett paket från sundpro.se När jag flyttade från Östersund våren 2004 fick jag en jättefin flyttpresent av min vän Stina, om du läser detta Stina så tack ännu en gång! Det var en expanderlina från Sundpro, riktigt rejäl och perfekt till skidåkning, cykling eller bara promenader. Den jag fick för snart 8 år sen är fortfarande hel och används flitigt, har inte krävt några lagningar eller förstärkningar alls, jag litar på den lika mycket nu som för 8 år sen. Den har använts på varje cykeltur eller skidtur jag gjort sen dess i stort sett, å det har hunnit bli några stycken! Visst har den blivit lite sliten när man tittar nära på den, men inte på så sätt att funktionen påverkas alls. Nu har jag beställt en till sån, i vissa lägen kan man ju helt enkelt vilja ha två! Den som kommer till oss är dock svart/lila eller nåt sånt men den fanns inte på bild. Detta är min absoluta favoritexpander, rejäl och säker! Skulle expanderdelen gå av (vilket inte hänt på 8 år här i alla fall) så håller tygskalet ändå ihop ekipaget i alla lägen. Med enklare expanders finns ju risken att den fjädrande delen går av, och då har man plötsligt en lös hund.


Slutligen har vi beställt 2 klövjeväskor från snowdogs.se De håller ju till bara några mil bort så på lördag ska vi åka förbi för lite extra utprovning innan vi åker till hundsimmet. Anne-Lie för även jättefina selar och annan utrustning, kanonbra! Det blir en i lagom storlek för killarna (Mintu visade sig ha en storlek större än Rotax och Nalle...?), och en lagom till Silva, Kaela, Rossi och Giela. Min första tanke nu var att killarna ska få en grön och tjejerna en blå. Sen tidigare har jag en röd Wenaha (annan tillverkare)som jag köpte när Giela var ung. Den har använts en hel del men jag upplever att den gärna glider på snedden. Tror det här blir riktigt bra för jag har hört många nöjda omdömen om dessa klövjeväskor.



Alla bilderna är lånade från tillverkarnas sidor, jag gissar att det är okej när de får lite gratisreklam på köpet. Själv känner jag mig lite förkyld just nu och för att peppa upp humöret lite gav jag mig själv en sån här:


http://www.stadium.se/mode/juniorklader-122-164/trojor/133979/warp-t-padua


Så sjukt skön och eftersom barnstorleken passar lilla mig så var den ju billigare dessutom. Ska sitta i den i soffan hela kvällen och kurera mig med Skyrim! Hundarna får vilodag idag. Hade tänkt gå en långpromenad med Giela men ska lyssna på feberkänningarna istället. Har inte tid att bli sjuk nu med allt roligt som händer framöver! Hoppas verkligen att förkylningen bara är på väldigt, väldgt snabb visit.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards