www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Kicki - 22 mars 2010 10:44

Imorse kring 7 vaknade jag av ett ensamt yyyyl från hundgården. Jag fick fundera en stund för att komma på om jag verkligen hörde nånting och vad det var (huset är väl ljudisolerat), men det visade sig vara en lite ensam Mintu som kände sig övergiven i sin hundgård. Eftersom alla de andra som kan bo ute just nu löper så var han ensam i ena hundgården, och Kaela och Giela som var i den andra (vägg i vägg) dissade honom totalt och visade sig inte ens... stackarn! Blir nog nytt försök med att sova inne i buren istället.


Han fick följa med in och höglöpsRossi fick gå ut (hon ställer upp sig sååå fint för alla de andra tikarna nu) och då var han lite uppvarvad och tokig! Skvätte fem droppar på mina skolväska den lille rackarn! Grrrrr!!! Sen samlade han ihop sig och blev som vanligt igen, och nu sover han på golvet. Bara Rossi löpt klart så får han ju en hundgårdskompis igen och slipper vara soloflygare! Nu ska här städas, sen åker vi till veterinären för att göra Gielas sköldkörtelkoll och Mintu ska vaccineras. Riktigt fint ute idag men jag tror vi håller oss inne för sen kallar skolböckerna också. Ska försöka klämma in lite promenader bara.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards