www.nukutvi.se

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Kicki - 20 mars 2010 12:35

Eftersom jag inte hunnit lägga in bilderna jag tog i förrgår, och den här dagen kommer att bli ganska likadan, så tänkte jag slå två flugor i en smäll och använda samma kort för att beskriva både i förrgår och idag. Sen återstår ju att se om den här dagen verkligen blir likadan, det vet man ju aldrig förrän efteråt förstås.


Skidtur med Kaela och Mintu! Jihooo! Riktigt skoj och de är så duktiga. Kände dock att mina skidåkar (ja alltså de man använder när man åker bakom hundar i hög fart på smala spår) behöver mer träning. Kände mig mer vinglig och ofärdig än jag gjort tidigare år när vi åkt mer skidor.


Lite busväder var det faktiskt. Passade på att köra Mintu i skritt i all djupsnö vi hittade för att träna upp hans rygg lite extra. Ska försöka göra samma sak idag, så han får lite hjälp på traven (LOL) att byta från passgång till trav, när rätt muskler är på plats.


Skiftbyte! Giela går in från hundgården och Gakkon får en skidtur!


Mintu gillar att rulla sig i snön efter avklarat arbete


Lite törstig blir man också


Promenad med Giela och Silva (-tratten).


En taskig bild indeed men här ser man ju i alla fall de små stygnen.


Senare på kvällen körde vi miniracing och nu äntligen har jag en egen 1:18 buggy! Den var superfin (min älskling har fixat den åt mig) och helt underbar att köra, lättkörd och välbalanserad på alla sätt. Han blev imponerad själv av vad han åstadkommit!


Roger och Lars, samt Lars bil som hoppar


Min älskling Lars och våra bilar, min står närmast. De är rätt små och söta!


Åter till idag (på riktigt den här gången):

Silva är riktigt duktig på att ha tratt. Sköter sig så fint och är så snäll. =) Såret ser fint ut och vi räknar ner dagarna tills allt är som vanligt igen. Än så länge törs jag inte sätta henne framför släden eftersom hon älskar att köra ner huvudet i snön rätt våldsamt och jag vill vara rädd om stygnen.


Gakkon ser inte helt nöjd ut. *s*


Nu blir det lunch och sen ska dagen alltså försöka upprepa sig. Rossi ska få en skidtur hon med. Ikväll åker vi till Luleå för att gratulera vår vän Johanna som fyller 30 år!!! Hurra hurra hurra!!!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards