www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Ännu en dag på spåret!

Av Kicki - 14 mars 2010 23:04

Idag efter lunch skjutsade Lars mig och hundarna till södra Bredåker och sen körde vi därifrån via Degerbäcken, Heden och Kusån hem till Vittjärv. Lederna i Bredåker var som vanligt underbara - plant, hårt och lättkört. Dessutom är där så väl skyltat att jag aldrig behövde plocka fram kartan trots otaliga korsningar. =)


Hundarna skötte sig fint men efter en stund blev Silva lite okoncentrerad så hon fick flytta bak ett snäpp till Mintu som gick ensam i point. Då jobbade hon 100% fokuserat och fint. Kaela fick gå singelled resten av vägen och hon är så himla duktig då! Lyssnar bättre på kommandon (antar att hon skärper sig och tänker mer själv eftersom hon inte har delat ansvar) och jobbar på hårt hela vägen utan problem! Duktiga lilla Kaela! Vi hann passera både hundar och lite annat smått och gott idag.


Fotade inte så mycket idag, men lite sol ska ni få se! =) Här har vi ganska nyss startat i Södra Bredåker. Till och med Gieals lina är sträckt!


Jag klantade mig och glömde GPSen hemma men jag tror att det blev kring 2,5 mil ungefär. En fin tur men ingen vi kommer att köra tusen gånger till. Spåren där är fina men skogen är rätt tråkig och lite snårig för det mesta...o Degerbäcken till Heden som vi körde efter Luleälvens kant var också lite långtråkigt...om man ska vara petig. *s* Nu sover alla hundarna här inne och jag ska snart göra detsamma. Tjingeling!

 
 
Linda S

Linda S

14 mars 2010 23:27

Härligt!! Här är säsongen nog slut nu även om det finns lite rester av snö kvar...

http://polarcollie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards