www.nukutvi.se

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Kicki - 23 juli 2009 22:58

Sådär! Nu kommer bilderna från tävlingen i söndags...mobilbilder så de ser ut som de gör. Tyvärr har jag förlagt (ett finare ord för att tappa bort) laddaren till min kamera och den är nu utan batteri. Och på lördag förmiddag ska vi ha valpträff med en massa underbara människor och mintus härliga syskon...GISSA PANIKEN!!! Att jag sitter här just nu och bloggar beror på att jag diskar och måste..ehm...blötlägga disken en stund...för...ATT! Lyssnar på helt fantastiska "Starlight" med Muse på underbara Spotify *love* och pussar på mina söta hundar. De är så himla fina! Men just nu ser de lite skabbiga ut för hälften är helt urfällda. Gakkon har ju lyckats slå av en kindtand IGEN (den förra fick rotfyllas) på något mystiskt sätt (jag gissar på märgbensmedaljong) och vi ska in på tisdag för en koll. Tänkte då passa på att fråga lite om eventuell röntgen på hennes höfter/armbågar och lite sånt.


Mintu har nu fått svart, blank och jättemjuk päls med täckhår. Han är så gosig och gullig...ååååh vad jag älskar denna lilla valp! Tänk vilken tur att Tomas peppade mig att våga ta steget och skaffa denne lille kille. Han är värd alla opraktiskheter och annat tusen gånger om! Supertrevlig mentalitet och så är han ju så snygg dessutom som ett litet plus! Igår kväll fick storhundarna en dragsväng på 3 km och Mintu statt plikttroget på sätet bredvid mig och pep hela vägen. Gulligt. NOT! *s*


Nu kommer bilderna från i söndags först:


Dagens blandade startfält...men allt är iaf el!


Förarställningen


Lite av banan


Min fina retroracer!!! *I love*


Så här glad var min älskling...det var nog innan bilen pajjade i finalen!


Prispallen! 1:a plats till Björn i mitten, 2:a blev Simon till vänster och 3:a en kille från Piteå som jag tyvärr inte hann få med namnet på! Grattis alla!!!


Samma dag fyllde jag på hundarnas pool, jättekul tyckte Mintu! Han verkar gilla att bada och det verkar vara något som går i släkten, flera av hans syskon älskar också vatten!


Gakkon var mindre glad...hon gillar inte direkt sprutande vatten och inte heller blöta underlag. Det blir så kletigt på tassarna så om det går att undvika så går hon inte där. Här har jag just vattnat i hundgården för att det inte ska damma o sen var tanken att Gakkon skulle komma ut därifrån men det tog viss övertalning..."Det är ju BLÖTT här matte! Äckligt!!!"


Nu kommer en bild på Mintu från alldeles nyss, han har rolig sovstil ibland den lille sötingen! Han är nu ungefär lika hög som Giela men när jag skulle hitta batterier för att sparka igång vågen gick jag bet...ingen aning vad han väger.

 

Nu är disken redo att diskas! Gonatt!!!!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards