www.nukutvi.se

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Kicki - 18 juli 2009 18:55

Oj, har haft mycket att göra på sistone o får blogga ikapp lite. Jobbade till 22 både torsdag och fredag och både kvällarna var det fina solnedgångar när jag kom hem. I torsdags:


O i fredags såg det så här mysigt ut för en av hästarna bakom vårt hus:


I fredags hade Veronica o jag lite valpträff innan jag åkte till jobbet. Jättekul att se dem ihop igen! Efter att  Mintu blivit mörkare var de nu väldigt lika igen, men Nookis bakställ är mer utvecklat och nu var han nog aning högre igen. Silva var också med och fick leka men jag var så sjukt trött när jag vaknade att jag glömde tänka på att alla fem kunde ha fått följa med, så tanterna var hemma.


Nooki kommer springande följd av sina brorsor m.fl


Kodiak poserade så fint!


Mintu har börjat bli rätt svart nu, och stor och snygg!


Mitt i leken när Nooki hade övertaget bestämde han sig för att helt enkelt lägga sig rakt över brorsan och så låg han där en stund...*s*


Så här ser nya hundgården ut än så länge. Ska grävskydda, hoppskydda o småfixa lite samt ordna dit kojor innan vintern.


Dörren till den gamla hundgården är ju i den nya så när man vill går det att ha öppet så att alla kommer åt alla ytor. Rätt praktiskt!


Så här ser det ut inifrån, allmän utfordring samtidigt.


Sen måste vi ju leka lite också! Vad gillar ni Gakkons tänder???


Mintu med sin nya mörka färg dricker vatten



Coola killen...


Nu kommer lite kort från idag. Hade besök av min gamla klasskompis Jeanette (vi gick på Mitthögskolan ihop för 5+ år sen) och hennes kompis Monica, samt Monicas två fina border collies. Jätteskoj att ses o inte skadar det ju heller att få hundnörda sig lite lagom...=) Mina hundar var dock inte helt civiliserade i sin hundgård och skällde aning mer än lovligt åt besöket men sen kom de på att det nog var ganska roligt och spännande ändå.


Jeanette, Monica och Sultan på golvet


Snygga Sultan


Gulliga lilla Misla


Lilla Misla mattegris!


Efter att de åkt vidare söderut var jag o hundarna ut på en långsväng i skogen. En underbar syn - om det bara vore vitt också (syftar på skoterledsmarkeringen)!!!


Innan kamerans batteri dog tog jag kort på det absolut fulaste av alla ställen...*ASG* Vi gick in efter en liten grusväg o sen tyckte jag att det var en bra idé att ta en sväng över ett hygge för att få lite mer ojämn terräng under fötter o tassar. Hygget förvandlades dock efter en stund till en enormt tät tallplantering med tallar på ca 2-3 m och en massa ris. Sikten var obefintlig och jag gick orädd och tuff genom buskage och ris utan att tänka på alla spindlar! *stolt* Giela visade vägen och svängde (tur att hon är så lättstyrd) och de andra hundarna syntes till här o där. När vi väl kom ut på andra sidan var alla samlade igen men då hade vi även fått sällskap av sjukt mycket mygg...mindre kul...dessutom lite skavsår...*s* Men vi hade en riktigt härlig sväng ändå. Det är en mäktig känsla att gå omkring med hela gänget samlat utan att man behöver anstränga sig så mycket, men samtidigt kan man förstås inte gå och tänka på annat eller filosofera helt fritt utan det kräver ju att man är lite alert. Nu väntar nån slags mat o nån slags snabbtvätt innan jobb 20-07...hmm...jaja, ha en riktigt bra kväll allihop!





Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards