www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Jag behövde inte stiga upp!!!!

Av Kicki - 30 januari 2009 18:05

Ojoj, redan fredag? Finns en låt som jag tycker är så himla bra! Jag tror att det är countryartisten George Jones som gjort originalet, och säga vad man vill om country men de kan verkligen förmedla känslor! Den är omöjligt att hitta men jag hittade denna "snubbe med roligt utseende" som gjorde den rätt okej i alla fall (fast det är bara första halvan av låten). Erkänn att det var en rolig kombination av sångare - låt? Nu ska jag o jyckarna slappa lite, innan det är sovdags, och sen kommer TVÅ HELT LEDIGA DAGAR MED BARA ROLIGA SAKER ATT GÖRA!!! *yihhaaa*
Har jobbat idag och varit på miniracingbanan en stund. Det är ett så himla härligt gäng där, supertrevliga snälla killar som får en att känna sig välkommen och uppskattad fast man är en total rookie i jämförelse. Idag (fredag) kanske vi ska till Piteå med några kompisar och shoppa rc-saker på utförsäljning och så ska släden få sig ett äventyr. Funderar på om/hur jag ska undvika att sjukgymnasten bryter till min rygg nu på fredag morgon (idag) igen, för jag har INGEN lust att få slädförbud i helgen. Om allt funkar så åker sambon o jag till Silvas uppfödare utanför Piteå på lördag för lite körning. Har ingen lust med slädförbud nästa helg heller (när jag har flera dagars ledighet vilket egentligen passar bra eftersom mitt jobb är en riktig ryggdödade också och jag inte bör jobba just efter behandling), för då är det nästan fullmåne! Fullmåne+slädförbud=omöjlighet!


[12.00]


Min morgon började precis som den brukar. Alldeles för tidigt ringde klockan och jag började genast gnälla och klaga, "åh nej, inte redan, jag VILL verkligen inte stiga upp, jag vill inte jobba idag, varrrfööööööör????" osv... men idag hände det som man alltid drömmer om - sambon säger "men du ska ju inte jobba idag, det är ju JAG som ska stiga upp"!!!


[16.55]


Nu har jag och hundarna varit ute på en liten slädtur i närområdet. Silva och Gakkon gick i led och började med att vara stentröga!Vi skulle börja med en vänstersväng och Gakkon stod som ett fån och fattade ingenting, inte Silva heller. Just före det hade Gakkon svamlat med att terrorisera Silva, kommit utanför spåret och gjort en riktig praktvurpa som slutade med att jag hade alla hundarna snett bakom mig eftersom de inte kunde springa när elefanten Gakkon låg nere för räkning. Allt sånt händer ju i full galopp förstås. Jag höll på att bli gråhårig av allt svammel - och tokig! Sen rätade allt upp sig och de skötte sig superbra! Det blev några rejält snabba sträckor och Silva tog initiativ till några vänstersvängar bort från leden ute på isen, Gakkon var trög och ville "rakt fram" men Silva drog med henne åt vänster rakt ut i ospårat territorium!!! Hon var även den som "ledde" i några andra kluriga svängar och en början till en vändning (andra hälften fick jag hjälpa med men början var klockren!) *stolt matte* Nu ska vi äta lyxig middag och slappa, imorgon blir det en sväng till Silvas uppfödare och köra släde!!! Kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards