www.nukutvi.se

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Kicki - 26 januari 2009 18:03

[09.34]



Senaste dagarna har jag haft enorm längtan efter en Cairn terrier. Skulle bara ha haft ett bättre jobb, där hunden kunde vara med eller så. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan det sker men det kan nog vara några år bort. För mig är det rasernas ras, hundarnas hund, världens bästa lilla kompisar. Jag älskar draghundar men det är mer för det man kan göra med dem (förutom att de är hundar alltså, men jag skulle inte vilja ha huskies om jag inte drog med dem), Cairnarna älskar jag för hela deras små väsen, men visst vore det ultimata Cairn terriers SOM draghundar? Helt klart...


Ska ut och köra med hundarna om nån timme, sen ett återbesök till sjukgymnasten och jag undrar vad han kommer att säga om min hoppiga rygg. Jag är bara glad att jag inte har stora problem med den, och hoppas att även dessa små bekymmer kan försvinna. Sen kommer det lite mer än 100kg hundmat hit hem ikväll. Hundarna äter nu LoneStar torrfoder för första gången och de ÄLSKAR DET! Till o med Giela kastar i sig maten. *s* Just ja, måste diska lite också...hmm...Ha en bra dag!


[13.05]


Körde nya favoritrundan! En jättefin sväng men det gick snabbare än jag trott, under två timmar trots att vi inte hade speciellt högt tempo, det betyder nog antagligen att den är kortare än man tror, men den känns lång för man kör både över ängar, genom gammal granskog, höga raka tallar, kalhyggen, efter älven, väldigt omväxlande och rolig sväng! Nu blir det ju gott om tid att äta lunch dessutom, innan sjukgymnasten kallar 15.00 Ska äta något GOTT men vet inte vad....tror det blir omelett med köttfärsröra och persilja på kanske? Skulle bara ha haft lite ost över så att det blir äääännu flottigare. Idag var Gakkon min klippa men Silva var halvkass! Stod oftast inte still när vi stannade och kanske hälften av gångerna var hon och jag heeelt oöverens om vad höger och vänster betyder. Gakkon fick styra upp läget. Men det är nog bara en tillfällig svarta. Nu - MAT!


[19.34]


Hmmm...sjukgymnasten knakade till mig IGEN (hade inte trott han skulle göra det redan) men det som var bra var att det var mycket mindre fel nu än förra gången, så helt åt skogen gick det ändå inte i fredags. Sen kom V & A med Fodax och bar ner allt i min frys - tusen tack kära vänner! Sen hände en lite kass sak, jag klamrade mig ur soffan (ska ju antingen stå eller ligga, inte sitta) och då kände jag...jäklar...tillbaka på ruta ett igen. Men det som är bra är väl att mitt "slädförbud till torsdag" nu är officiellt upphävt! Men trist ändå, hade hellre velat att det skulle fungera. Ska dit igen på fredag. Diskar lite smått och slappar. Hundarna har fått smaka lite Godax-bitar, mycket poppis!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards