www.nukutvi.se

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Kicki - 10 januari 2009 17:42

Äntligen rejält på benen igen. Körde hund igår och idag, lite lagoma rundor härikring bara. Idag var Giela lite slö men å andra sidan var Silva en liten pest med henne bitvis! Hon är som en piraya ibland men det brukar gå över efter första biten, dock inte riktigt idag... Tränar nu så smått på att svänga av ifrån befintliga spår samt att svänga på helt ospårad terräng, och det tar sig även om vi har mycket träning kvar! När det gäller att svänga helt ospårat skulle jag vilja ha en annan hund bredvid henne än Giela, Giela klarar de svängarna rätt bra men svänger väldigt tvärt och håller inte samma kurs sen, måste hitta nån bra lösning där så att hon ändå kan lära sig rätt så att säga. Har just varit på födelsedagskalas och fikat supergott fika och surrat en massa - kul! Nu väntar sömn och sen mer jobb. Imorgon får hundarna vilodag och min RC-bil ska motioneras istället efter jobbet. Sen blir det slädkörning måndag och tisdag - minst en av dagarna med V och i dagsljus! Yiiiihaaaa!


Är lite sur för att jag missade månen igår, var perfekt fullmåne som stod högt på himlen dessutom! Kom hem från krogpasset 04.30 och om jag inte just varit sjuk och jobbar 13 timmar så hade jag selat ut hundarna och kört direkt.... dum som jag var tänkte jag "den är ju tillbaka imorgon kväll", jo tjena, men månen lever ju sitt eget liv och nu syns den inte till...nån som vet hur den funkar egentligen? *surar liiiite över att jag inte tog chansen imorse, bara en liiiiten sväng iaf* Nu - SOVA - ha det gott!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards