www.nukutvi.se

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Kicki - 8 januari 2009 17:42

BLÄÄÄÄ! I förrgår kväll åkte jag på sjukdomen som är en av mina stora skräcker - the vinterkräksickness! Har klarat mig alla år hittills o nu vet jag ens varifrån den kom....BANG bara....började kvällen med att spy varje halvtimme, kring 3 på natten blev det varje timme, kring 6 på morgonen varannan timme...det är nu ungefär ett dygn efter att den biten klarats av och nu kokar det lite ris på min spis, första fasta födan på 1,5 dygn...bläää... Hela matsmältningssystemet har verkligen kajkat ihop totalt hela vägen...BLÄÄÄÄÄ Tur att jag har en underbar sambo som tagit hand om mig och matat/rastat/pussat hundarna medan matte legat däckad och inte vågat ställa sig upp. Igår visade ju tempen på nära -30 som värst så något vidare hundkörarväder var det ju ändå inte, verkar bli varmare idag så om jag hinner ladda med lite mat/energi så blir det nog en sväng lite senare.


*Silva pressar framför kaminen*


Nu ska jag prova att äta lite ris. Ha en bra dag allihop och KEEP AWAY FROM THE VINTERKRÄK IF YOU CAN!!!!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards