www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Alaskan Plaski

Av Kicki - 18 februari 2012 22:25


Idag var det dags för Mintu och Kaelas andra besök hås Älvdalens hundhälsa, med varsitt pass i poolen inbokat. Förra gången slappnade Mintu av mot slutet men ögonen var fortfarande stora och runda och han såg inte helt bekväm ut. Idag lyste hans blå ögon rejält också, men han hittade direkt en fin takt att simma i (snabb är han - tycker jag!) och efter en stund kunde jag gå nästan bredvid honom medan han simmade (förra gången fick jag hela tiden gå framför för att han inte skulle försöka klättra upp på kanten). En enda gång satte han tassarna på kanten, annars simmade han som en liten labrador och på slutet såg han ut att tycka att det var rätt skoj - till å med! Han simmade 3 gånger 2,5-3minuter, med vilopaus i mina armar mellan passen. Med tanke på hur ovan han är vid att simma (tror att detta var andra gången i hans liv han simmar) så hade jag inte vågat hoppas att han skulle sköta det så himla snyggt så snabbt. Motgångar kommer säkert senare, men just idag kändes det skitbra!



Bilden visar en helt annan sinnesstämning än den han hade,
men visst ser den rätt rolig ut?


Paus med coola killen.


Sköljning och föning.



Kaela blev glad när vi kom dit och såg så här lycklig ut medan Mintu plaskade på. Som tur var verkade hon ha glömt att hon faktiskt inte riktigt trivdes i vattnet. En stund senare var hon inte alls lika nöjd...



Kaela bestämde rätt snabbt att det inte var lönt att simma efter mig där jag gick runt poolen, för jag hjälpte henne ju ändå inte upp! Istället simmade hon raka vägen mot närmaste obemannade kant och försökte klättra ut varje gång hon fick chansen. Samtidigt sprang 2-3 personer runt poolen och försökte dränka den stackars huskyn genom att knuffa ut henne i vattnet igen just när hon var på väg att lyckas fly...elände! Lösningen blev att sätta en lina bak i hennes flytväst och på så sätt kunde Paula hela tiden hålla emot så att Kaela inte nådde kanten men hade motstånd att simma mot. Allt Kaelas plaskande gjorde ju att hon fick vatten på huvudet och öronen och hela sig...dessutom... Med hjälp av linan blev i alla fall simningen bra och med lite mer sån träning kanske hon kan börja slappna av mer i vattnet. Att sen behöva duschas och fönas spädde ytterligare på förnedringen...


Mintu verkade gilla dagens träning, men Kaela var helt klart mer skeptisk. Det kommer nog att ta ett tag innan hon möjligtvis börjar uppskatta plaskandet. Möjligtvis till och med ett långt tag. =/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards