www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Mina påhittiga vänner

Av Kicki - 18 februari 2012 10:49

Igår kväll var jag borta hela kvällen, och umgicks med mina tvåbenta tjejkompisar. När jag kom hem fick hundarna sen middag och lite gos,  sen sov Mintu och Nalle i sin hundgård, och Silva, Kaela och Rotax i den andra, med dörren mellan stängd. Imorse när jag kom ut möttes jag av en massa vita små tunna plastbitar i hundgården. De låg överallt!


Först förstod jag ingenting, hade de tuggat sönder nån koja och hittat allt det där roliga? Sen såg jag att det fanns i BÅDA hundgårdarna. De hade alltså delat genom gallret...fiffigt! Då minns jag plötsligt att jag för nån dag sen hängt en vit plastkassepå kroken utanför Silvas hundgård. Den fanns förstås inte kvar. Silva (vem annars?) måste ha dragit in den i hundgården, kanske blåste det till lite så att hon fick tag i ett hörn helt enkelt. Sen måste hon ha lagt den nära gallret till Mintu och Nalle, kanske för att visa upp den? I alla fall så hade de spridit ut lika många små bitar där inne.


Tror bestämt att vännerna är lite uttråkade. Det passar ju bra, för idag blir det slädtur med sällskap om allting går som tänkt, och så ska Kaela och Silva iväg på sin andra simträning senare i eftermiddag. Imorgon ska vi på dragträff och vi hade tänkt köra 3,6 mil med fikapaus, men det ser ut att komma rejält med snö så sträckan kortades till 2 mil eftersom många kör med bara 1-2 hundar. Blir kul i alla fall! Hoppas hinna snickra ihop ankarhängaren under kvällen så att hela släden är i ordning sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards