www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Kicki - 22 augusti 2011 20:54


Myrarna uppe på fjället börjar se ganska höstiga ut! Härligt! Fyrhjulingen är utlånad några dagar så hundarna fick dra bilen idag. Det blev en tur på 5km i långsamt trav och de skötte sig så underbart fint mina små troll! Inget trassel eller tjarv eller sånt... fastän vi körde riktigt sakta så jobbade alla på fokuserat framåt hela vägen. Efter all körning med fyrhjulingen kändes hundarna trygga och självsäkra, fastän jag försvann in bakom en framruta (vilket ibland kan göra dem lite mer ofokuserade tycker jag). Fokuset vi haft på rutiner och långsamt arbete istället för de saker man lätt trillar in i, fart och att öka distanserna, har verkligen gett precis det resultat jag velat ha. Känns som att vi byggt upp en riktigt bra plattform inför resten av säsongen!




Älskade finaste trollen! Har plockat lite svamp och röda och svarta vinbär ikväll. Återstår bara att mata hönsen och ta in äggen i stort sett...=) Igår kväll var solnedgången riktigt magiskt, nu ikväll var den vacker men inte lika fin, men visst duger den att vara med här?



Jag åt lite lufttorkad skinka och sånt gott framför TVn för en liten stund sen... lämnade den på bordet när jag skulle hämta en grej och tänkte inte på att Nalle inte riktigt lärt sig gränserna här i huset ännu... Han verkade i alla fall tycka att "Salame Milano" och "Coppa" smakade riktigt fint... för förpackningen var nästan tom när jag kom tillbaka. Han har bra smak helt enkelt!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards