www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

IDAG HAR VI KÖRT SLÄDE!!!! =D =D =D =D

Av Kicki - 14 oktober 2010 13:17

Igår såg vi nya Resident Evil på bio i 3D, riktigt nice! Milla Jovovichs karaktär måste ju vara en av filmhistorierna allra häftigaste och action i 3D är ju grymt! Kom hem kring midnatt och när klockan ringde 6.30 imorse kändes det tungt... jag tittade på mobilen och såg at jag fått ett sms från min vän Per där han undrade om jag hade vinterdäck på? Vinterdäck? Det tog en stund och sen förstod jag att det måste ha snöat under natten! Mycket riktigt var det alldeles vitt ute! Vi beslöt oss för att stanna hemma från förmiddagens lektioner för säkerhets skull, för det verkar ha varit riktigt halt på sina ställen.


Istället fick hundarna årets första slädtur! =)


Mintu är förväntansfull!


Kom igen då! Jag tror att de såg när jag lastade släden på taket för alla blev eeextra taggade...


Körde Kaela och Silva i led vilket visade sig vara smart. Silva har gått en del i point i höst och idag var hon helt fenomenal! Sådär bra som hon är egentligen, men kan glömma bort att hon är om hon får gå för ofta i led och börjar göra det påslentrian. Hon var en klippte och svängde, vände och stökade på!


Vi körde från en plats bara några hundra meter hemifrån, ungefär 1 mil ToR. Bitvis var det gott om snö, på andra ställen kikade grusvägar och annat fram och belagen fick sig en omgång...men de är gamla och ska ändå bytas snart.


Hihi...får man snö på sig måste man ju skaka bort den till slut!


Solen gjorde oss sällskap rätt snabbt och det var riktigt fint ute...=) Enda nackdelen var att släden fick vara utan kapell (ett under tillverkning och det andra nerplockat som mall) och min provisoriska lagning av meden med plattjärn fungerade ungefär inte alls...höger mede är nämligen AV lite bakom bromsen, men den hänger ihop tacke vare belaget och cykeldäcket som sitter ovanpå som halkskydd... =(


Ett av de tillfällen när vi alla njöööt...förutom belagen då...


Snart hemma igen! Här kommer vi att köra även i vinter men då efter fina skoterspår och utan sten!


Nu är hundarna trötta och nöjda. Bara Gakkons promenad kvar till ikväll, och nu ska vi lasta in Mintu, Kaela och Silva i bilen och åka till veterinären för att kolla upp Mintus passgång och Silva och Kaelas tillfälliga hostningar...håll tummarna!



 
 
Ingela

Ingela

14 oktober 2010 15:47

Åh så härligt underbart :-) förstår att ni njöt! Håller tummarna för alla hundar på vetbesök!

http://mittstudieliv.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

15 oktober 2010 09:31

Vilka fina bilder. Måste vara så härligt att vara ute och åka med hundarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards