www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Kicki - 2 oktober 2010 19:41

Körde 10 hundar imorse med Yvonne och hennes söta barn Julia, Ellen och Harry.


Får vi komma ut snart???



Marko och Silva i led, Athena (ny i gänget) går i point med Giela, sen alla de vanliga hundarna. Vi turades om att sitta fram och köra eller bak på lilla bänken. Harry var lite grinig idag och ville helst varken sitta fram eller bak! *s*


Paus! Hundarna skötte sig fint idag och vi testade en ny sväng som gick in på en gullig men ojämn grusväg.


Harry sitter i knä på mamma Yvonne och kör


10 fina rumpor!


Vi körde ungefär 18km, och nu när jag lärt mig var vi faktiskt vänt tidigare gånger, så har jag insett att den svängen är närmare 19km, så ännu en gång har vi faktiskt kört längre än vi trodde. Efter körningen fick Gakkon en promenad längs elljusspåret med Veronica och Miksi, och nu är energin slut! Borde plugga men funderar på att ladda energi till imorgon istället och styra upp en pluggdate med Per så vi kan slå våra förvirrade hjärnor ihop och göra klart de övningsuppgifter som ska fixas.


Nu ligger Gakkon ihopkurad här bredvid mig i soffan och jag tror bestämt att det är dags att sätta på lite te.... =)








Av Kicki - 2 oktober 2010 11:12

Hemma igen efter en helt underbar vecka på Vattenfall i Jokkmokk med hela klassen. Vi har kopplat relä för att skapa olika typer av skydd, testat att fasa in en vattenkraftstation på nätet samt styra produktionen av el och tränat på uppstart av vattenkraftstation där läraren lagt in olika fel som vi fått lokalisera. Klurigt men enormt roligt och det börjar ju faktiskt märkas att man lärt sig lite grann i alla fall! Kommer lite bilder senare idag. I   Vattenfall!


Måste även berätta om en enormt roligt sak som hände innan jag åkte,dvs. i måndags kväll! Yvonne och jag körde 8 hundar bakom vagnen, 16km. När vi kommit 8km och skulle vända (hade vänt där en gång innan) så testade vi att be hundarna vända själva. Silva är duktig på att vända släden men är ju van att kunna vända 180 grader på en gång så att säga. Med vagnen måste man ju gå en båge för att den ska hinna svänga runt den med, så vi brukar gå fram och leda dem för att slippa trassel när hundarna inte känner varandra till 100%. Den här gången så testade jag lite att be henne svänga och så gick hon helt själv (vi satt bara och åkte) en perfekt båge så att vi kunde svänga runt! Kloka lilla hund! När hon vänt nästan helt stod en soptunna ivägen så vi fick hjälpa henne sista biten, men i övrigt var det helt perfekt.   Hon tittade på oss under hela svängen och såg så söt ut!


Hennes intelligens har dock gränser. Imorse när jag kom ut för att mata dem hade hon gått in i garaget igen och kom inte ut... suck...nu - dags att sela på hundarna!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards