www.nukutvi.se

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Kicki - 14 oktober 2010 18:57

Hemma efter veterinärbesöket och avlägger en snabb rapport mitt i pluggandet. Bästa Inger kände igenom Mintu och såg honom röra sig, och allting hon kände var normalt. Hon trodde att hans passgång till viss del var genetisk, samt att det blivit en "vana" helt enkelt och att han då fortsatt att muskla sig på ett sätt som gör att han inte "orkar" trava långsamt osv. Inget konstigt enligt henne, men vi enades om att vattenträna honom lite för att stärka upp honom. Redan där pustade vi ut lite husse o jag...


Mintu tyckte att besöket var riktigt skoj och han leva om lite i väntrummet och se ut som en vild varg. *s* Sen var det dags för söta Silva och Kaela. De är verkligen ett gulligt syskonpar. Bägge två var tysta och duktiga i väntrummet och Silva försökte krypa under bänken vi satt på för att kunna stjäla av tuggbenen som fanns i ett ställ på andra sidan bänken...*s* De ärså söta ihop helt enkelt, lagom synkade i sina rörelser och tankar och både väldigt lika och ganska olika.


Pia tittade i Kaelas hals och såg lite röda tonsiller. Silva ville inte riktigt vara (vred sig som en liten ååål och då var det svårt att se) med så hon fick en lugnande spruta och somnade så gott i mitt knä. Har ALDRIG sett Silva ligga så stilla så länge tror jag...*hihi* På ett sätt var det bra för då kunde ju även jag se väldigt noga hur tonsillerna faktiskt såg ut - samt var de finns! Ur två små springor i halsen pillade hon fram stora avlånga saker! Inte underligt att man aldrig sett dem förut! Även de var lite röda så enligt Pia beror hostan efter ansträning på det, men hon tyckte inte att det var något vi måste åtgärna just nu, utan trodde at det skulle gå över av sig själv med ålderna förmodligen...o annars blir det väl operation...


Så dagen slutade riktigt riktigt bra, inga allvarliga fel med våra älskade småttingar. Silva ligger inne och gosar med Gakkon nu och jag ska plugga vidare...fasen så skoj det är! =)

Av Kicki - 14 oktober 2010 13:17

Igår såg vi nya Resident Evil på bio i 3D, riktigt nice! Milla Jovovichs karaktär måste ju vara en av filmhistorierna allra häftigaste och action i 3D är ju grymt! Kom hem kring midnatt och när klockan ringde 6.30 imorse kändes det tungt... jag tittade på mobilen och såg at jag fått ett sms från min vän Per där han undrade om jag hade vinterdäck på? Vinterdäck? Det tog en stund och sen förstod jag att det måste ha snöat under natten! Mycket riktigt var det alldeles vitt ute! Vi beslöt oss för att stanna hemma från förmiddagens lektioner för säkerhets skull, för det verkar ha varit riktigt halt på sina ställen.


Istället fick hundarna årets första slädtur! =)


Mintu är förväntansfull!


Kom igen då! Jag tror att de såg när jag lastade släden på taket för alla blev eeextra taggade...


Körde Kaela och Silva i led vilket visade sig vara smart. Silva har gått en del i point i höst och idag var hon helt fenomenal! Sådär bra som hon är egentligen, men kan glömma bort att hon är om hon får gå för ofta i led och börjar göra det påslentrian. Hon var en klippte och svängde, vände och stökade på!


Vi körde från en plats bara några hundra meter hemifrån, ungefär 1 mil ToR. Bitvis var det gott om snö, på andra ställen kikade grusvägar och annat fram och belagen fick sig en omgång...men de är gamla och ska ändå bytas snart.


Hihi...får man snö på sig måste man ju skaka bort den till slut!


Solen gjorde oss sällskap rätt snabbt och det var riktigt fint ute...=) Enda nackdelen var att släden fick vara utan kapell (ett under tillverkning och det andra nerplockat som mall) och min provisoriska lagning av meden med plattjärn fungerade ungefär inte alls...höger mede är nämligen AV lite bakom bromsen, men den hänger ihop tacke vare belaget och cykeldäcket som sitter ovanpå som halkskydd... =(


Ett av de tillfällen när vi alla njöööt...förutom belagen då...


Snart hemma igen! Här kommer vi att köra även i vinter men då efter fina skoterspår och utan sten!


Nu är hundarna trötta och nöjda. Bara Gakkons promenad kvar till ikväll, och nu ska vi lasta in Mintu, Kaela och Silva i bilen och åka till veterinären för att kolla upp Mintus passgång och Silva och Kaelas tillfälliga hostningar...håll tummarna!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards