www.nukutvi.se

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Kicki - 5 oktober 2010 23:58

Hade en helt underbar dag i skolan idag! Världsbästa Jerry fortsatte att förklara alla våra frågor och funderingar och så mycket föll på plats...helt underbart!


Kvällen spenderades i vagnen bakom hundarna med Yvonne. Körde lite mer än 2,2mil idag (första gången över 2 mil denna säsong) och hundarna var pigga och alerta hela vägen. Athena och Marko gick i led och gjorde ett jättefint jobb. I början svajade de lite och ville ner i nåt dike men sen föll allting på plats och de gjorde ett jättefint jobb ihop! =)


Vi körde i mörkret på små grusvägar i björntäta områden så vi hann skrämma upp varandra en aning och ropade med jämna mellanrum till björnarna att AKTA SIG och det verkade fungera för vi såg då ingen...*s*


Nu kommer vi alla att sova gott! Gonatt!

Av Kicki - 5 oktober 2010 17:11

Igår och idag har tusen saker fallit på plats i min hjärna när vi haft lektion med bästaste Jerry som inte bara har en enorm kunskap, utan är fenomenal på att förklara och lära ut! Superskoj!


Igår kväll gick jag en timme med Mintu och Giela men sen var orken slut - sååå trött! Nu ikväll blir det körning med Yvonne och jag har satt på de nya hakarna på linorna - riktigt fint! Passade på att göra nya nacklinor också för de gamla var slitna, samt en ny nacklina till ledarhundarna. Eftersom Silva och Kaela (ja vilka jag än kör i led egentligen) gillar att gå så nära varandra så har jag den riktigt kort, annars blir det bara trassel. Ska bara smälta maten så drar vi snart iväg! Yay!!!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards