www.nukutvi.se

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Kicki - 15 oktober 2010 20:37

Dagens prov visade sig vara ganska knivigt och klurigt! Vi var många som kom ut därifrån med en känsla av ovisshet...hur hade det egentligen gått? Svaret får vi förhoppningsvis ganska snart.


Efter lite fippel här hemma väntar jag nu på att min vän Yvonne ska ringa - sen blir det hundträning, denna gång med vagn. Ska ta med min nya pannlampa och testa om den lyser lika bra i verkligheten som hemma på tomten... =) Har dessutom rensat garaget och satt in en värmefläkt så förhoppningsvis kan jag dekaltrimma Sven-Erik imorgon...=) Han (min bil alltså) måste nämligen vara genomvarm för att dekalerna ska fästa, och vi har ju egentligen inget varmgarage...


Fortfarande glad efter gårdagens fina slädtur och beskeden om Mintu, Silva och Kaela... underbart! Funderar på att börja ge alger igen för att stärka immunförsvaret, någon som har andra tips? Systrarnas problem beror ju på immunförsvaret och vissa av mina hundar har lite rinniga ögon osv, inga ögoninflammationer men det känns som att immunförsvaren kan behöva en boost.

Av Kicki - 15 oktober 2010 11:39

Jag pluggat som en tok hela morgonen och mycket har ramlat på plats...återstår bara att se hur mycket som egentligen sitter där och vad man eventuellt har missat av ämnet "Elmaskiner". Avslutade morgonens plugg med en promenad med Giela och Gakkon. Giela har sovit ute inatt och hon såg så frusen och eländig ut!? Silva däremot som sov inne inatt för att få återhämta sig efter det lugnande medlet igår ville UT inatt! *s* Knasisar. Nu när vi kommit in  ligger båda två framför kaminen och myser...=)


Rätt mycket snö kvar och kallt ute inatt...=) Sol idag! =) Tyvärr hinner jag inte nyttja den fullt ut men det är ju en annan sak. Lite halkigt för fossingarna var det faktiskt! Vi mötte en man i en bil som undrade om Gielas ålder...när jag sa 10 år så sa han att han hade tänkt gissa på 1...*s* Hon är en tant deluxe!


Nu ska jag åka till Luleå och göra provet och sen hem och fixa vidare hela helgen samt träffa lite folk. Blir att försöka dekaltrimma bilen (måste värma den först), sy mer på slädkapellet och lite annat smått och gott...  


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards