www.nukutvi.se

Alla inlägg under september 2010

Av Kicki - 3 september 2010 06:30

Kring midnatt vaknade jag av ett ljud från hundgården, ett ensamt utdraget yyyyyyyl som nådde ända in till min säng. Det visade sig vara Silva som plötsligt kände sig ensam när Rossi gått in i garaget (och Silva håller envist fast vid att det är livsfarligt att gå in genom luckan på egen hand!!!) och Giela och Kaela sov i nån koja i andra hundgården och var osynliga. Heeelt ensam ute i halvmörkret (de har faktiskt en lampa)! Silva är en tönt!


Efter en tillsägning (ja man kan ju inte direkt ignorera en klagande hund mitt i natten) envisades hon med att fortsätta, så det var bara att gå ut och flytta om lite hundar så att hon fick vara med Kaela i hundgården där inga hundar kan gömma sig för sina kompisar...Silva fortsätter att träna sin matte till att utföra sina arbetsuppgifter RÄTT men vad gör man?   

Söt är hon i alla fall...   




Av Kicki - 1 september 2010 11:45

Imorse fick jag skrapa rutorna innan jag körde in mot stan! På riktigt! Inte bara för att jag ville att det skulle vara så utan för att kunna köra bilen öht!  

 


Den 9:e oktober 2009 såg det ut så här en mil från oss....


Tänk om vi har lika tur i år? Bara en månad och en vecka bort ungefär! Yay yay yay!!!


  

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards