www.nukutvi.se

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Kicki - 12 september 2010 23:02

Idag firar vi världens gulligaste lilla huskytant Giela som fyller 10 år! Hon misstas fortfarande för att vara en unghund eller nästan valp...men nu är hon tvåsiffrigt gammal och det med bravur! Vi började dagen med en långpromenad ihop med Gakkon och tanterna såg ut att riktigt mysa ihop. Giela ääälskar fortfarande att möta andra hundar och steppar och ooooar fortfarande varje gång...=)


http://www.nukutvi.se/Giela/Giela/f%20(4).jpg

VinterGiela


http://www.nukutvi.se/Giela/Giela/m.jpg

En annan bild av Giela från i vintras


http://www.nukutvi.se/Giela/Giela/157-5701_IMG.jpg

Den här bilden togs på Giela när hon var 2-3 år? Hon är sig i alla fall lik!


Imorgon åker jag med min klass till Jokkmokk och Vattenfalls träningscenter för att prova en massa coola saker. Blir riktigt skoj! Kommer dock att sakna min älskade Lars och mina pälsbollar. Som tur är så har han ledigt alla dagar jag är borta utom onsdag, så det kommer nog att fungera bra.


Har spenderat kvällen på allra bästa möjliga sätt! Körde en kort tur (max 3km) med Kaela-Mintu och Silva-Rossi. Vi körde max 7-8km/h och för det mesta gick det i skritt men alla fyra jobbade på hur fint som helst och slet som tokar hela vägen! De jobbade så fint att jag blev alldeles rörd och glad och efteråt tänkte än en gång, som jag gör varje vecka flera gånger, att livet med slädhundar är det bästa som finns!


Tidigare i år har de jobbat lite ofokuserat i väldigt låga farter framför bilen, men nu verkar den poletten ha trillat ner igen. Framför släde är det ju aldrig några problem. Dessutom tror jag att vi hade hjälp av lite vilda djur som sprang omkring i skogarna nu under kvällen. Fasen så härligt! Nu väntar sängen - gonatt!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards