www.nukutvi.se

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Kicki - 5 september 2010 23:47

Den här helgen skulle jag göra en massa bra och viktiga och roliga saker...men en småseg förkylning kom emellan och istället har jag gjort soffan sällskap och zappat TV. Mintu och Gakkon har myst med mig här inne. De andra fyra har varit tillsammans ute i hundgården. Jätteskönt nu när alla delar av hundgårdarna är "unghundssäkra" så att alla kan vara tillsammans på hela ytan igen.


Nu på kvällen kände jag att hundarna måste få röra sig och som tur var tänkte även Yvonne fara ut med 3 av sina, så vi kopplade ihop hela gänget och körde 7km. Gakkon sprang med i 3,5 och fick sen åka i bilen för hon såg aningen trött ut. Underbart nog hade hon inga betänkligheter med att hoppa in i bilen utan såg fortsatt nöjd och glad ut! Underbart! Den gamla Gakkon hade skrikit och levt om vid åsynen av kompisar som springer (men inte hon). Det känns som att hon hade orkat längre men samtidigt hade hon ju fått röra på sig och om hon ser misstänkt trött ut då, finns ju ingen anledning att pressa henne.


Nu är jag aptrött, energin räckte just precis till detta, men nu är hundarna trötta och nöjda och då är det värt att vara trött själv med! Motionerade hundar ger "peace of mind" helt enkelt. Hoppas jag är pigg nog att vara med på skolstarten imorgon!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards