www.nukutvi.se

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Kicki - 11 september 2010 20:24

Ja nu pratar jag inte om nån slags politisk kampanj utan om snön förstås! Självklart är det ett bra tag kvar ännu, men när blir det? Kommer vi att ha turen att kunna köra i början av oktober som förra året och sen bara med korta uppehåll, resten av vintern? Eller får vi vänta till november eller mer? Liiite nyfiken är man allt!


Idag har vi varit ute på motorstadion på arbetsdag för miniracingsektionen och 50% av alla som var där var sjuka (bland annat min älskling) så jag hoppas att allting verkligen blev så fint som det såg ut, trots feberyror. Riktigt coola grejor på G där!


Kom hem helt utmattad och trött och värmde mig lite på soffan innan hundarna fick godissök. När man har liten tomt och saknar rastgård är det smidigt med hundgårdar som sitter ihop, för då får man ju lite mer yta att söka på. Gjorde som vanligt, gömde i den ena medan hundarna sökte i den andra och så växlade vi tills allting var slut. Alla var med och alla skötte sig jättefint. Giela är på G att börja löpa enligt Mintus nos, så det gäller att passa på medan man vågar ha alla tillsammans utan risker.


Förra vintern hade vi många underbara slädturer, några av de bästa minnen är årets sista riktiga tur på en bit över 4 mil, äventyret uppe i Skogså, Häggan mm., och förstås de underbara turerna hemma i Blaiken - speciellt de uppe på Blaikfjället. Här är vi på väg upp mot fjället efter ett ensamt ringlande skoterspår. Helt underbart!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards