www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Promenera mera!

Av Kicki - 26 maj 2010 22:48

Idag var jag lite trött på min praktik, men fick ändå en del gjort som tur var. Efter det kallade hundaktiveringen på mig och efter middagen kastade jag på dubbla tröjor o en jacka innan jag gick en timme ganska raskt med Gakkon och Rossi. Kring 8-9 grader ute och en svag vind, sååååå skönt! Helt perfekt och jag kunde ha gått för evigt kändes det som! Vi mötte en person som Rossi skällde lite på (tror hon var lite aningen understimulerad tidigare i veckan), och sen mötte vi Boris, en 5-årig Jämthund/Vorsteh som bor i byn. Gakkon lekte med honom och tyckte han var jättefin! Rossi däremot kunde inte låta bli att skälla lite när de andra två lekte, "bara för att" liksom...knasiga lilla hund.


Där mötte vi även några av barnen som brukar hälsa på hundarna. En av dem är en liten tjej som ääälskar hundar och kan namn o ras på alla hundar i hela byn! Fler än jag kan! För några dagar sen när jag träffade henne frågade hon eftertänksamt om vi hade mycket pengar? Hon tänkte att vi borde ha det eftersom vi har så många hundar. Hennes familj bor i ett stort fint hus med fina bilar och skotrar osv så jag gissar att de är betydligt rikare än oss, dock inte när det gäller antalet hundar! *hihi*


I eftermiddags har två personer kommit hit hem och undrat om det var våra hundar som sprang runt kring fåren på ett annat ställe i byn! Lite läskigt men det var ju som tur var inte våra hundar, dock undrar man ju vilka hundar det var (två huskies vad jag förstod på sambon som var hemma) och hoppas att ingen tror att det var våra hundar när två olika personer fått tips om att åka hit. Än så länge har de aldrig varit ute på äventyr i byn, annat än nån mindre utflykt på vår gata nån enstaka gång. Hoppas rymmarna är fast och att ingen blev skadad.


Efter promenaden där tog jag med Kaela in till stan och promenerade i 2 timmar med Veronica och Flinga. Det var nog första gången Kaela gick på stan och det var sååå spännande! Hon flåsade och tittade och verkade tycka att det var riktigt spännande, hela vägen. Med tanke på att det var premiär så tycker jag att hon skötte sig riktigt bra, men å andra sidan hade jag nog inte väntat mig annat heller. Dock var hon MYCKET intresserad av mötande hundar och gnällde och tittade och ville inte riktigt ta kontakt, men å andra sidan var hon ju mer uppjagad och "på" än vanligt på alla sätt. Efter 3 timmar till fots på asfalt var mina fötter trötta! Mina nya skor är jättebra men tydligen inte riktigt bäst på asfaltsgång. Så här trötta ska fötterna inte behöva vara efter 3 timmar tycker jag. På vägen hem träffade vi gulliga Sandra som skänkte mig 2 älgklövar + lite blod så nu kan vi viltspåra igen! Underbart! Tack tack tack!!! (speciellt från Giela).


Tiden rann iväg och när jag körde hemåt insåg jag att allting inte skulle hinnas med. Cyklade med Giela samma sväng som jag gått med Gakkon och Rossi, och Silva och Mintu fick helt enkelt en vilodag för att matte ska få lite sömn. Giela ville springa snabbt snabbt hela vägen och känna asfalt, grus och gräs susa förbi under tassarna!


Känns som att det händer tusen saker nu och jag har tusen samtal att ringa och saker att göra/fixa...men snart borde man vara ikapp igen! *lite pust* Life is good helt enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards