www.nukutvi.se

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Kicki - 5 maj 2010 21:26

Efter jobbet idag tog jag med Silva och Giela in till stan och promenerade med bästaste Veronica och Sälka och Miksi i nästan 2 timmar. Giela, Sälka och Miksi bodde ju hos oss när vi var stadsbor och då promenerade vi några timmar om dagen, ofta tillsammans, så de gillar att få lite asfalt under fötterna och spana in alla lukter och spännande saker. Silva såg också ut att ha riktigt skoj.


Sen bytte jag till Mintu och Kaela och åkte ut till Brukshundklubben och påbörjade deras "hyfs"-träning. Mintu ville lukta lite i marken men skötte sig sen jättefint. Kaela var som en ängel! Jättefin kontakt hela tiden och ville så mycket! Jättekul att jobba med henne MEN hon kan fortfarande inte "sitt"! Jag FÅR HENNE INTE ATT SITTA! *S* Har försökt med klickern, har försökt att visa henne, har försökt att "lura" henne...men näe...hon sätter sig ALDRIG när vi tränar, inte ens nästan...Så det är vårt nästa mål. Däremot hoppar hon gärna upp med tassarna på matte så det måste vi också träna på. Hon var så himla pigg och uppmärksam idag att jag blev riktigt sugen på att testa agility med henne...hmmm...


Nu promenad med Gakkon och Rossi och sen sova!!!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards