www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Kicki - 30 maj 2010 22:28

Imorse åkte jag ut till klubben med Kaela och Rossi - alldeles ensamma var vi - underbart! Körde banor och en hel del slalom, och så såg vi till att Kaela fick testa alla balanshindren också, vilket gick riktigt bra.

  

Med Kaela testade jag att shapa in slalomen och det gick sååå mycket bättre än det vi gjort tidigare! Hon var lugn och tänkte och gjorde rätt 99% av gångerna. Dessutom så SÅG hon ju vad hon gjorde, istället för att bara följa min hand helt blint. På slutet belönade vi bara varannan port och det gick bra det med! Sista biten här blev hon dock lite tveksam, och tittar man noga så ändrar jag kroppsställning just innan hon "går fel". Duktiga tjejen!


Sen körde vi lite hinder i följd, 2 hopp, däcket, lång böjd tunnel och ett hopp...piece of cake! Inte flytande eller jättesnabbt men helt funktionellt med tanke på var vi befinner oss. KUL!


Rossi fick köra hela banan och var duktig som alltid!


Vi tränade även en hel del slalom. Hon gör det ganska självständigt nu när jag går nära, men är ännu lite osäker på om hon gör rätt, och därför går det lite väl sakta. När hon blir osäker så sänker hon tempot vad det än handlar om i stort sett. Matte måste bli tydligare och belöna bättre, och sen kan det blir riktigt snyggt!


 När jag ändå var igång passade jag på att filma lite hemma i ena hundgården. Allla utom Gakkon var där och ville mysa lite!


Sen åkte vi upp till Överstbyn till Lars syster och firade svärmor, bjöds på gott fika och god mat och trevligt sällskap! Dessutom lurade jag ut Lisa i skogen för att lägga ett första spår åt 10 år gamla JRTn Donna. Hon klarade det galant (ja både Lisa och Donna)! Kul!


Nu på kvällen har Silva och Mintu fått varsin liten promenad med däck, det kallas väl egentligen dragweight. Å jag som alltid dissat allt som liknat WP...*s*


Silva behöver denna träning för hon springer och drar framför släden men hon tar inte i från tårna. Tar det stopp så stannar hon o låter de andra göra grovjobbet. Det syns inte riktigt i spannet, men när hon drar helt själv och det är tungt så märks det mer. När hon stannade försökte hon få mig att hjälpa henne igång, sneak-hund! Alla måste ju inte slita som tokar, men det är ju inte fel heller!


Jag VILL INTE hjälpa henne utan hon måste lära sig att hon kan själv, men det satt djupt inne. Hon jobbade jättefint o sen tog det stopp o jag testade att locka o pocka och hejja på men hon stod bara och stirrade på mig...  


Till slut lämnade jag henne på vägen och gick iväg (hon är ju MYCKET förarbunden fast man inte kan tro det) och när jag gått nog långt så kastade hon sig fram och fick fart på däcket och kom rusande glad i hågen! Andra gången hände samma sak. Tredje gången var hon stentrög! *s* När vi sen tog oss hemåt så försökte hon ligga precis på gränsen så att jag skulle hjälpa henne lite lagom...vi måste träna mer men jag måste hitta ett upplägg där vi inte blir stående för att hon är lite bekväm av sig. *tänka tänka* Blir ännu kortare turer (körde hemifrån till Handelsträdgården ToR bara) till att börja med och aldrig med tidsbrist!


Nästan hemma!


Mintu var en liten stjärna och slet upp däcket ur diken och vegetation, duktiga älskade killen!


I hörnet på hundgården har jag fäst stake-out-linan (vajer) med en liten karbin o sen kom jag på att den faktiskt kan få hänga uppe i härnet ihop med kroken som jag brukar sätta i slutet! Då är det ju jättesmidigt att bara rulla ut allting när det är benätardags (vilket är snaaart för frysen är proppfull)!


Nu väntar sängen på en trött matte. Giela och Gakkon fick bara en promenad imorse men vi får ta igen det imorgon, dagen gick snabbare än jag tänkt mig helt enkelt! Gonatt alla!





Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards