www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Vi var för långsamma.....=/

Av Kicki - 29 december 2009 14:35

Innan vi hunnit ut lite före ett så hade solen gått ner så långt över horisonten att det magiska rosa ljuset var borta. =/ Dessutom visade det sig att det var rätt blött på sjön, en decimeter vatten under den fluffiga fina ytan, och inte så mycket snö heller, antar att den blötts ihop för det bör ju ha snöat lika mycket där som på land?! Lite mysiga kort blev det i alla fall på den lilla stund vi var ute innan vi började frysa. Först en bild från igår kväll när mamma putsade älgfilén som sen blev middag. Alla kort idag är förresten tagna av min syster Åsa med hennes kamera.


5 utsvultna hundar


Silva med sin galna blick, så här ser hon ut när hon är på illvilliga uppdrag!


Lite högre än så här når solen mitt på dagen men inte mycket, taget i förmiddags nån gång.


Sen kom vi oss då äntligen ut på fotosafari!

Mintu


-34 grader innebär inte att allting är fruset. Ovanpå isen nere i viken (och ute på sjön där vi var iaf) fanns en hel del vatten. Jag testar läget med ett hopp!


Stenpiren var alldeles mysig!


Mintu jagar Silva



Silva jagar Mintu


Kompisar!


Holmen som syns heter Rötholmen och ligger en bit bort. Där bort ofta rävar och på somrarna brukar vi ibland plocka lingon där, eller bara låta hundarna rusa av sig lite.


Jag! Inser nu när jag ser kortet att jag varken knäppt mössan eller dragit upp jackan eller tagit på halsduk. *hihi* Man är ju tuff o härdad när man går omkring såhär i -34 helt enkelt!


Snygg-Mintu uppe på bryggan som tittar ner.


Fortfarande kallare än -30 men jag hoppas det blir varmare ikväll så vi kan ta en månskenstur igen...känns dock inte som att chansen är så stor...solen är nere och det finns inte många moln på himlen än så länge i alla fall. Nu ska jag motionera snabeldraken en sväng och sen ska vi slappa vidare! ;-P




 
 
Stina,Sigge,Alfons

Stina,Sigge,Alfons

29 december 2009 18:05

Det verkar som om dina hundar klarar kylan mer än mina;) Här är det nu ca -28 och riktigt kyligt. Ville bara passa på att önska er alla ett Gott Nytt År!!!
Kram från Stina med flock

http://trollhundar.moonfruit.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards